Η Ράνια Παπαβασιλείου Μπαλλή δίνει με κάθε φυλλάδιο 0,2 λεπτά «για δύο λεπτά από τον χρόνο σας», η Χρύσα Αθανασοπούλου διαβεβαιώνει ότι είναι «προσωπική φίλη του Πάολο Κοέλιο» και «πολεμίστρια του φωτός», ο Κολοκοτρώνης εμφανίζεται με γυαλιά πρεσβυωπίας στο σποτ του «ΕΛ.ΛΑ.ΔΑ», ενώ ο Απόστολος Γκλέτσος της Τελείας μια τρέχει πίσω από τη σκουπιδιάρα και μια βουτάει να πιάσει τον σταυρό...
Ο διαφημιστής είχε έρθει από τη Ρηγίλλης να παραλάβει το προεκλογικό υλικό της Ν.Δ., αλλά με το που μπήκε στο τυπογραφείο, σκόνταψε στο πάκο με τις πράσινες αφίσες. Από περιέργεια κοίταξε την πρώτη τής στοίβας: δύο νέα παιδιά πάνω σ’ ένα άλογο να καλπάζουν, και από κάτω γραμμένο «Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ». Ο διαφημιστής ξανακοίταξε το άλογο, μετά έκανε μεταβολή, κι έφυγε σχεδόν τρέχοντας. Ο τυπογράφος απ’ το βάθος παρακολουθούσε παραξενεμένος, αλλά μόνο την επομένη κατάλαβε γιατί έτρεχε ο διαφημιστής: την ώρα που τοιχοκολλούνταν οι αφίσες του ΠΑΣΟΚ με το άλογο, ένα φορτηγάκι της Ν.Δ. παραμόνευε. Και μόλις έφευγαν οι αφισοκολλητές, κολλούσε πάνω σε κάθε αφίσα από ένα χαρτόνι, που έγραφε «ΠΑΣΟΚ και πράσιν’ άλογα»!
Αυτή η ιστορία μπορεί να συνέβη στις εκλογές του 1989, αλλά στα 26 χρόνια από τότε μέχρι τώρα, η προεκλογική διαφήμιση συνεχίζει να είναι επικίνδυνη υπόθεση. Ο Αντώνης Σαμαράς, ας πούμε, θα πρέπει να είδε με μεγάλη έκπληξη τον εαυτό του να εξηγεί ποια είναι «η καλύτερη ώρα για σεξ» στους ψηφοφόρους. Τη Δευτέρα το απόγευμα, το backstage απ’ το γαλάζιο διαφημιστικό του 2012, έκανε θριαμβική επιστροφή, βάζοντας αιφνιδιαστικά τον πρωθυπουργό σε ρόλο δρα Ρουθ. Ο κουρνιαχτός στο Ιντερνετ ήταν τέτοιος, που εξαφάνισε κάθε σχόλιο για το «επίσημο» σποτ της Ν.Δ., με την οικογένεια που έχει τον Α. Σαμαρά για μουσαφίρη.
Οσο για τον ΣΥΡΙΖΑ... τα στελέχη του μπορεί να γελούσαν χαιρέκακα με το πάθημα του αντιπάλου, μόνο που αντίστοιχη διαφημιστική μπανανόφλουδα είχαν πατήσει κι εκείνοι λίγες μέρες νωρίτερα.
Η δική τους εκστρατεία άρχισε με σλόγκαν του Κ. Σημίτη απ’ το 2000: «Το Μέλλον Ξεκίνησε». Οταν κατάλαβαν το λάθος στην Κουμουνδούρου, διάλεξαν βιαστικά για νέο μότο το «Η Ελπίδα Ερχεται», που συντακτικά θα έστεκε μόνο αν έδειχνε την Ελπίδα την τραγουδίστρια να έρχεται στην Κουμουνδούρου. Αντί αυτής, όμως, στο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ πρωταγωνιστεί ένας κύριος που έρχεται χωρίς ποτέ να τον δει ο μοντέρ, και μουντζώνει με τα δύο χέρια την κάμερα! Στην εποχή που το facebook στήνει κάθε μέρα κάλπες, ο κύριος με τις ανοιχτές παλάμες έχει ήδη γίνει σταρ του Διαδικτύου. Οπως και οι κομπάρσοι του ελληνικού «Lost» στο σποτ του ΠΑΣΟΚ: το αεροπλάνο τους απ’ το μιντιακό αέρα, προσγειώθηκε απότομα στο τουίτερ. Κι εκεί, ο Ευ. Βενιζέλος ξεκίνησε νέα καριέρα, ως φωτοσοπαρισμένος πιλότος από διπλάνο του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου!
Για ν’ αποφύγουν στενές επαφές διαφημιστικού τύπου με το twitter και το photoshop, κάποια κόμματα διαλέγουν δοκιμασμένες επικοινωνιακές συνταγές. Αλλά ακόμη κι αυτές κρύβουν κινδύνους όπως γνωρίζει καλά ο Στ. Θεοδωράκης μετά το οδυνηρό μάθημα διαφημιστικής επικοινωνίας που πήρε στις προηγούμενες εκλογές. Ηταν τότε που το «Ποτάμι» ξεπατίκωσε μια αμερικανική διαφημιστική ιδέα, ο Πάνος Κοκκινόπουλος έφτιαξε τα σποτ της «Πρώτης Φοράς», ο Στ. Θεοδωράκης τα ενέκρινε... και το πανελλήνιο έφριξε! Βλέπετε, για κακή τύχη του «Ποταμιού», ο Μπαράκ Ομπάμα που πρωτολάνσαρε το σποτ, ψηφίζει στην Αμερική. Κι αν εκεί με το διαφημιστικό ξεσηκώθηκαν μόνο οι ακραίοι συντηρητικοί, στην Ελλάδα ξεσπάθωσαν όλοι. Δεν ήταν μόνο που οι οργανώσεις γυναικών του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ που φρύαξαν. Ακόμα και ένας υποψήφιος του «Ποταμιού», ο Π. Βαλιάνος απαίτησε το κόμμα του «να ζητήσει συγγνώμη από κάθε γυναίκα» για «το αίσχος αυτό»!
Ολα, βλέπετε, είναι θέμα προσωπικής αισθητικής όπως φαίνεται κι απ’ όσα γράφουν στα φυλλάδιά τους οι ίδιοι οι υποψήφιοι. Η κυρία Χρ. Αθανασοπούλου, ας πούμε, που την ξέβρασε εφέτος το «Ποτάμι» στην όχθη των εκλογών, λέει για τον εαυτό της πως είναι «προσωπική φίλη του Πάολο Κοέλιο» και «πολεμίστρια του φωτός». Η γαλάζια Ράνια Παπαβασιλείου-Μπαλλή, αντιστοίχως, χώνει κέρματα μέσα στα διαφημιστικά της φυλλάδια, γράφοντας δίπλα «0,2 λεπτά για 2 λεπτά απ’ τον χρόνο σας». Και ο υποψήφιος της Ν.Δ., Κ. Κουτσογιαννακόπουλος, αντί για τα δικά του φυλλάδια, μοιράζει εκείνα του ΣΥΡΙΖΑ, για «να κάνετε τη σύγκριση».
Αλλά βέβαια, και κάθε ψηφοφόρος επιλέγει με βάση την προσωπική του αισθητική. Κι έτσι, ο ηθοποιός Γ. Πετρόχειλος και η αλήθεια που δεν κρύβεται πια στους Sex Pistols, αλλά στη Χρυσή Αυγή, έχουν 65.000 χτυπήματα στο διαφημιστικό τους σποτ στο Ιντερνετ. Ο σύγχρονος Κολοκοτρώνης με τα γυαλιά πρεσβυωπίας από το κόμμα «Ελ.Λα.Δα», έχει ξελογιάσει 22.000 χρήστες του youtube. Και ο Απόστολος Γκλέτσος που μια βουτάει να πιάσει τον σταυρό, και μια τρέχει με γιλέκο οδοκαθαριστή πίσω απ’ τη σκουπιδιάρα, έχει μαζέψει 21.000 «κλικ». Οπότε το μόνο που μένει, είναι να περιμένουμε ώς την Κυριακή. Και θα δούμε ποιοι τελικά θα καταφέρουν να κάνουν «κλικ» και στην κάλπη.
Ο διαφημιστής είχε έρθει από τη Ρηγίλλης να παραλάβει το προεκλογικό υλικό της Ν.Δ., αλλά με το που μπήκε στο τυπογραφείο, σκόνταψε στο πάκο με τις πράσινες αφίσες. Από περιέργεια κοίταξε την πρώτη τής στοίβας: δύο νέα παιδιά πάνω σ’ ένα άλογο να καλπάζουν, και από κάτω γραμμένο «Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ». Ο διαφημιστής ξανακοίταξε το άλογο, μετά έκανε μεταβολή, κι έφυγε σχεδόν τρέχοντας. Ο τυπογράφος απ’ το βάθος παρακολουθούσε παραξενεμένος, αλλά μόνο την επομένη κατάλαβε γιατί έτρεχε ο διαφημιστής: την ώρα που τοιχοκολλούνταν οι αφίσες του ΠΑΣΟΚ με το άλογο, ένα φορτηγάκι της Ν.Δ. παραμόνευε. Και μόλις έφευγαν οι αφισοκολλητές, κολλούσε πάνω σε κάθε αφίσα από ένα χαρτόνι, που έγραφε «ΠΑΣΟΚ και πράσιν’ άλογα»!
Αυτή η ιστορία μπορεί να συνέβη στις εκλογές του 1989, αλλά στα 26 χρόνια από τότε μέχρι τώρα, η προεκλογική διαφήμιση συνεχίζει να είναι επικίνδυνη υπόθεση. Ο Αντώνης Σαμαράς, ας πούμε, θα πρέπει να είδε με μεγάλη έκπληξη τον εαυτό του να εξηγεί ποια είναι «η καλύτερη ώρα για σεξ» στους ψηφοφόρους. Τη Δευτέρα το απόγευμα, το backstage απ’ το γαλάζιο διαφημιστικό του 2012, έκανε θριαμβική επιστροφή, βάζοντας αιφνιδιαστικά τον πρωθυπουργό σε ρόλο δρα Ρουθ. Ο κουρνιαχτός στο Ιντερνετ ήταν τέτοιος, που εξαφάνισε κάθε σχόλιο για το «επίσημο» σποτ της Ν.Δ., με την οικογένεια που έχει τον Α. Σαμαρά για μουσαφίρη.
Οσο για τον ΣΥΡΙΖΑ... τα στελέχη του μπορεί να γελούσαν χαιρέκακα με το πάθημα του αντιπάλου, μόνο που αντίστοιχη διαφημιστική μπανανόφλουδα είχαν πατήσει κι εκείνοι λίγες μέρες νωρίτερα.
Η δική τους εκστρατεία άρχισε με σλόγκαν του Κ. Σημίτη απ’ το 2000: «Το Μέλλον Ξεκίνησε». Οταν κατάλαβαν το λάθος στην Κουμουνδούρου, διάλεξαν βιαστικά για νέο μότο το «Η Ελπίδα Ερχεται», που συντακτικά θα έστεκε μόνο αν έδειχνε την Ελπίδα την τραγουδίστρια να έρχεται στην Κουμουνδούρου. Αντί αυτής, όμως, στο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ πρωταγωνιστεί ένας κύριος που έρχεται χωρίς ποτέ να τον δει ο μοντέρ, και μουντζώνει με τα δύο χέρια την κάμερα! Στην εποχή που το facebook στήνει κάθε μέρα κάλπες, ο κύριος με τις ανοιχτές παλάμες έχει ήδη γίνει σταρ του Διαδικτύου. Οπως και οι κομπάρσοι του ελληνικού «Lost» στο σποτ του ΠΑΣΟΚ: το αεροπλάνο τους απ’ το μιντιακό αέρα, προσγειώθηκε απότομα στο τουίτερ. Κι εκεί, ο Ευ. Βενιζέλος ξεκίνησε νέα καριέρα, ως φωτοσοπαρισμένος πιλότος από διπλάνο του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου!
Για ν’ αποφύγουν στενές επαφές διαφημιστικού τύπου με το twitter και το photoshop, κάποια κόμματα διαλέγουν δοκιμασμένες επικοινωνιακές συνταγές. Αλλά ακόμη κι αυτές κρύβουν κινδύνους όπως γνωρίζει καλά ο Στ. Θεοδωράκης μετά το οδυνηρό μάθημα διαφημιστικής επικοινωνίας που πήρε στις προηγούμενες εκλογές. Ηταν τότε που το «Ποτάμι» ξεπατίκωσε μια αμερικανική διαφημιστική ιδέα, ο Πάνος Κοκκινόπουλος έφτιαξε τα σποτ της «Πρώτης Φοράς», ο Στ. Θεοδωράκης τα ενέκρινε... και το πανελλήνιο έφριξε! Βλέπετε, για κακή τύχη του «Ποταμιού», ο Μπαράκ Ομπάμα που πρωτολάνσαρε το σποτ, ψηφίζει στην Αμερική. Κι αν εκεί με το διαφημιστικό ξεσηκώθηκαν μόνο οι ακραίοι συντηρητικοί, στην Ελλάδα ξεσπάθωσαν όλοι. Δεν ήταν μόνο που οι οργανώσεις γυναικών του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ που φρύαξαν. Ακόμα και ένας υποψήφιος του «Ποταμιού», ο Π. Βαλιάνος απαίτησε το κόμμα του «να ζητήσει συγγνώμη από κάθε γυναίκα» για «το αίσχος αυτό»!
Ολα, βλέπετε, είναι θέμα προσωπικής αισθητικής όπως φαίνεται κι απ’ όσα γράφουν στα φυλλάδιά τους οι ίδιοι οι υποψήφιοι. Η κυρία Χρ. Αθανασοπούλου, ας πούμε, που την ξέβρασε εφέτος το «Ποτάμι» στην όχθη των εκλογών, λέει για τον εαυτό της πως είναι «προσωπική φίλη του Πάολο Κοέλιο» και «πολεμίστρια του φωτός». Η γαλάζια Ράνια Παπαβασιλείου-Μπαλλή, αντιστοίχως, χώνει κέρματα μέσα στα διαφημιστικά της φυλλάδια, γράφοντας δίπλα «0,2 λεπτά για 2 λεπτά απ’ τον χρόνο σας». Και ο υποψήφιος της Ν.Δ., Κ. Κουτσογιαννακόπουλος, αντί για τα δικά του φυλλάδια, μοιράζει εκείνα του ΣΥΡΙΖΑ, για «να κάνετε τη σύγκριση».
Αλλά βέβαια, και κάθε ψηφοφόρος επιλέγει με βάση την προσωπική του αισθητική. Κι έτσι, ο ηθοποιός Γ. Πετρόχειλος και η αλήθεια που δεν κρύβεται πια στους Sex Pistols, αλλά στη Χρυσή Αυγή, έχουν 65.000 χτυπήματα στο διαφημιστικό τους σποτ στο Ιντερνετ. Ο σύγχρονος Κολοκοτρώνης με τα γυαλιά πρεσβυωπίας από το κόμμα «Ελ.Λα.Δα», έχει ξελογιάσει 22.000 χρήστες του youtube. Και ο Απόστολος Γκλέτσος που μια βουτάει να πιάσει τον σταυρό, και μια τρέχει με γιλέκο οδοκαθαριστή πίσω απ’ τη σκουπιδιάρα, έχει μαζέψει 21.000 «κλικ». Οπότε το μόνο που μένει, είναι να περιμένουμε ώς την Κυριακή. Και θα δούμε ποιοι τελικά θα καταφέρουν να κάνουν «κλικ» και στην κάλπη.
Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου