Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

Είμαι Ελληνίδα ντε…

Το βράδυ της Δευτέρας είδα ένα σκετσάκι των «Ράδιο Αρβύλα» που με έκανε να λυπηθώ τον «μέσο Έλληνα»...



Όχι για τις κακουχίες που περνάει, αλλά για την αφέλεια που συμπεριφέρεται. Ο μέσος Ελληνας υποδέχτηκε στο σπίτι του, χωρίς θέρμανση και φως τον «δημοσιογράφο» Αντώνη Κανάκη για να απαντήσει στις ερωτήσεις του και κατέδειξε τι; Ότι τα θέλει ο κ…. του!

- Το 1981 τι ψήφισες;

- ΠΑΣΟΚ.

- Γιατί;

- Για να φύγουν οι βάσεις του θανάτου και να βγουμε από την Ευρώπη

- Βγήκαμε;

- Όχι

- Το 1989 τι ψήφισες;

- ΝΔ!

- Γιατί;

- Για την κάθαρση. Για να ξεβρομίσει ο τόπος.

- Και ξεβρόμισε;

- Όχι!

- Το 1993 τι ψήφισες;

- ΠΑΣΟΚ!

- Γιατί;

- Εκσυγχρονισμός, χρηματιστήριο, πούρα, λιμιτ απ.

- Και;

- Τίποτα!

- Το 2004 τι ψηφισες;

- ΝΔ! Πήραμε Ευρωμπάσκετ, Euro, Eurovision αλλά…

- Τι;

- Μας οδήγησε στην κρίση!

- Το 2009 τι ψήφισες;

- ΠΑΣΟΚ!

- Γιατί;

-Ε λεφτά υπήρχαν!

- Και;

- Μπα. Χειρότερα ήταν!

- Το 2012 τι ψήφισες;

- ΝΔ!

- Γιατί;

- Θα έσκιζε το μνημόνιο!

- Και;

- Δεν το έσκισε…

- Τωρα;

- ΣΥΡΙΖΑ!

- Γιατί;

- Θα δώσει τσάμπα ρεύμα, τσάμπα σπίτια, θα καταργήσει τους φόρους, θα χορέψει τις αγορές, θα μας βρει δουλειά, θα μας ανεβάσει τους μισθούς, θα… δεν τα θυμάμαι όλα.

- Καλά μην στεναχωριέστε κύριε και αυτοί θα τα ξεχάσουν!

Είδα λοιπόν το σκετσάκι και τι αντιλήφθηκα; Ότι ανήκω κι εγώ στον «μέσο Έλληνα». Σε αυτόν που του αρέσει να του χαϊδεύουν τα αυτιά. Να του λένε ότι κατάγεται από μία ανώτερη φυλή! Ότι η δική του ιστορία και ο δικός του πολιτισμός είναι σημαντικότερος. Δεν πειράζει βέβαια που δεν τον γνωρίζει καλά. Φτάνει που το παίρνει ως θέσφατο.

Η δική μας φυλή δεν χρειάζεται προσπάθεια για να αποδείξει τι αξίζει. Αφού άλλοι στο παρελθόν (το πολύ μακρινό παρελθόν, αλλά δεν έχει σημασία) το απέδειξαν. Εμείς μπορούμε λοιπόν να στρογγυλοκαθίσουμε πάνω στις δάφνες των προγόνων μας και να έχουμε μόνο το δικαίωμα του «διεκδικείν».

Δεν έχουμε πια καμία υποχρέωση. Υποχρέωση έχει όλη η ανθρωπότητα απέναντί μας, που της δώσαμε τον πολιτισμό. Ποιον πολιτισμό; Ε αυτόν ντε.

Δεν χρειάζεται να ξέρουμε ακριβώς. Κάτι μας είπαν στο σχολείο για την ηρωϊκή επανάσταση του 1821. Λίγα πράγματα για τον Εθνικό Διχασμό, ακόμα λιγότερα για τα ασύδοτο ιστορικά ελληνικό κράτος που βίωσε δύο χρεοκοπίες. Ακόμα λιγότερα για την υπερφίαλη αντιμετώπιση της «φυλής» μας στην υλοποίηση της Μεγάλης Ιδέας, της οποίας το ολέθριο αποτέλεσμα ήταν η Μικρασιατική Καταστροφή. Και σχεδόν τίποτα για το τι προσπάθησε να εγκαθιδρύσει στο νεοσύστατο ελληνικό Κράτος ο πρώτος Κυβερνήτης του, ο Καποδίστριας, όπως και ελάχιστα για την όποια εσωτερική ή εξωτερική προσπάθεια του Βενιζέλου.

Εξάλλου, τι μας νοιάζει εμάς να μάθουμε λεπτομέρειες; Εμείς έχουμε την Ακρόπολη. Τον χρυσό αιώνα του Περικλή. Τον Μέγα Αλέξανδρο. Τον Κολοκοτρώνη. Τους κλέφτες και τους αρματολούς. Το Κρυφό Σχολειό! Προσφάτως και την Αμφίπολη.

Τι μας ενδιαφέρει να διαβάσουμε κάτι παραπάνω, να δούμε την άλλη άποψη, να πάμε σε μία καλή θεατρική παράσταση, να δούμε κανα δυο «δύσπεπτες» ταινίες, να μπούμε στον κόπο να ψάξουμε την μουσική που θα ακούσουμε;

Εγώ είμαι Ελληνίδα. Απόγονος του Περικλή. Έδωσα τον πολιτισμό και τη Δημοκρατία. Τι πειράζει που εγώ δεν ξέρω τι θέσπισε τελικά αυτός ο Περικλής; Πως ήταν η Δημοκρατία του. Ποιοι είχαν δικαίωμα ψήφου και γιατί; Ποιοι ήταν οι πολιτικοί του αντίπαλοι; Πως τους συμπεριφέρθηκε; Εγώ είμαι Ελληνίδα. Εχω την Ακρόπολη. Εδωσα τη Δημοκρατία. Δεν χρειάζεται να αναπτύξω κριτική σκέψη για ψηφίσω. Δεν χρειάζεται να ακούσω τον αντίλογο. Εγώ έχω δίκιο. Τι να ξέρουν οι άλλοι; Οι άλλοι με φθονούν και με επιβουλεύονται. Εγώ είμαι Ελληνίδα. Δεν έχω ανάγκη τις τέχνες, δεν έχω ανάγκη την ποίηση, δεν έχω ανάγκη τον πολιτικό πολιτισμό.

Αρκεί που είμαι απόγονος του Περικλή, και του Όμηρου, και του Παπαδιαμάντη, και του Καρκαβίτσα, και του Παλαμά, και του Κάλβου, και του Καβάφη, και του Καρυωτάκη, και του Αναγνωστάκη, και του Καζαντζάκη, και του Σεφέρη, και του Ελύτη, και του Γκάτσου και του Σαμαράκη και άλλων πολλών που άκουσα, μου είπαν, κάποτε κάποιοι μου τους ανέφεραν, αλλά ποτέ δεν έκανα τον κόπο να διαβάσω δύο λέξεις τους.

Εξάλλου, απ’ όλους αυτούς. Ο Περικλής έχει σημασία. Είμαι Ελληνίδα ντε!
Χριστίνα Αμερικάνου
Sky Goal

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου