Σάββατο 25 Ιουλίου 2015

«Τσιμπημένες» οι τιμές των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ

Η επιβολή του νέου καθεστώτος του ΦΠΑ, δεν άφησε ανεπηρέαστες και τις τιμές των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ, που ήδη συμπαρασύρθηκαν και παρουσίασαν αυξήσεις...
Το «Ο.Β.» μίλησε με τον πρόεδρο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Πιερίας Κυριάκο Καραβέργο και τον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Κατερίνης, οι οποίοι επιβεβαίωσαν πως ήδη οι δυο επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των τιμών τους με ανάλογες αυξήσεις των εισιτηρίων. Και οι δύο επισημαίνουν πως δεν ήταν δυνατή η απορρόφηση, καθώς το κόστος και τα λειτουργικά έξοδα είναι αυξημένα και διευκρινίζουν πως οι αυξήσεις ισοδυναμούν με το ποσό που θα πρέπει να καταβληθεί στο κράτος ως ΦΠΑ.

Υπεραστικό ΚΤΕΛ Πιερίας

Η αύξηση στα εισιτήρια του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Πιερίας, όπως αναφέρει ο πρόεδρος Κυριάκος Καραβέργος, είναι της τάξης του 10% περίπου. Έτσι, το εισιτήριο για τη διαδρομή Κατερίνη – Θεσσαλονίκη πήρε αύξηση 60 λεπτών και από 6,30 ευρώ πήγε στα 6,90 ευρώ. «Αυτά τα χρήματα φυσικά μέσω του ΦΠΑ αποδίδονται στο κράτος» υπογραμμίζει ο κ. Καραβέργος.

Επίσης στο εισιτήριο για τη διαδρομή Κατερίνη – Αθήνα επιβλήθηκε ήδη αύξηση της τάξης των 4 ευρώ και από 30 ευρώ «σκαρφάλωσε» από τη Δευτέρα στα 34 ευρώ. Αύξηση πήρε και το εισιτήριο μετ’ επιστροφής, το οποίο κόστιζε 45 ευρώ και ανέβηκε στα 50 ευρώ. «Βέβαια, το επιβατικό κοινό πρέπει να γνωρίζει ότι αυτή η τιμή είναι πολύ χαμηλότερη από την πραγματική και αυτό οφείλεται στην πολιτική του Υπεραστικού ΚΤΕΛ προκειμένου να είναι προσιτά τα εισιτήρια για τους ανθρώπους που ταξιδεύουν από και προς Αθήνα. Η πραγματική τιμή για την Αθήνα είναι στα 41,60 ευρώ» διευκρινίζει ο κ. Καραβέργος. Συν τοις άλλοις υπάρχουν και οι προσφορές, καθώς στα τέσσερα εισιτήρια μετ’ επιστροφής για τη διαδρομή Κατερίνη-Αθήνα, παρέχεται ένα επιπλέον εισιτήριο μετ’ επιστροφής.

Αντιστοίχως, για τους εντός Πιερίας προορισμούς τα εισιτήρια πήραν αύξηση που κυμαίνεται από 10 έως 20 λεπτά, αναλόγως την απόσταση. Για παράδειγμα, το εισιτήριο που κόστιζε 1,60 ευρώ τώρα πήγε στο 1,80 ευρώ.
Ο κ. Καραβέργος τονίζει ότι δεν υπάρχει δυνατότητα απορρόφησης της αύξησης, αφού τα λειτουργικά έξοδα είναι αυξημένα. Επίσης, οι μισθοί των εργαζομένων παραμένουν περίπου στα επίπεδα του 2009. Μεγάλο είναι επίσης το κόστος για τα διόδια, που μέσα σε μια 5ετία πήραν αύξηση της τάξης του 30%-40%. «Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως το 2010 το ΚΤΕΛ πλήρωνε το χρόνο 80.000-90.000 ευρώ στα διόδια, ενώ σήμερα πληρώνει 300.000 ευρώ το χρόνο. Αν σ’ αυτά συνυπολογιστούν και τα καύσιμα, το κόστος εκτοξεύεται» εξηγεί.

Αστικό ΚΤΕΛ Κατερίνης

Αυξήσεις επιβλήθηκαν από τη Δευτέρα και στις τιμές των εισιτηρίων του Αστικού ΚΤΕΛ Κατερίνης προκειμένου να υπάρξει συμμόρφωση προς το νέο καθεστώς ΦΠΑ. Συγκεκριμένα, οι χρεώσεις γίνονται βάσει των δύο ζωνών που είναι χωρισμένη η περιοχή όπου κινείται το ΚΤΕΛ. Η πρώτη ζώνη αφορά διαδρομές από 0 και σε ακτίνα 6 χιλιομέτρων από την Κατερίνη. Εδώ το κανονικό εισιτήριο (το πράσινο, όπως είναι γνωστότερο) κόστιζε 1,10 ευρώ και πήγε στο 1,20 ευρώ. Στο μισό εισιτήριο, που χρησιμοποιούν οι μαθητές και οι πολύτεκνοι, δεν υπήρξε αύξηση, με την τιμή του να παραμένει στα 60 λεπτά.

Στη δεύτερη ζώνη, που αφορά τις μεγαλύτερες των 6 χλμ διαδρομές, το κανονικό εισιτήριο (κόκκινο) από 1,50 ευρώ πήγε στο 1,70 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο μισό εισιτήριο «σκαρφάλωσε» από τα 75 στα 80 λεπτά. Επίσης, η κάρτα των μηνιαίων διαδρομών, η οποία κόστιζε 45 ευρώ, στο εξής θα κοστίζει 50 ευρώ. «Βέβαια» επισημαίνει ο κ. Οφίδης «αυτή η τιμή, με εξαίρεση την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, είναι η πιο χαμηλή σε όλη την Ελλάδα. Η κανονική τιμή της κάρτας θα έπρεπε να είναι στα 55 ευρώ για την πρώτη ζώνη και στα 75 ευρώ για τη δεύτερη ζώνη».

Ο κ. Οφίδης είναι κατηγορηματικός και τονίζει πως ούτε το Αστικό ΚΤΕΛ μπορεί να απορροφήσει την αύξηση των τιμών. «Έχουμε κάνει μέχρι στιγμής δύο φορές απορροφήσεις. Τώρα δεν μπορούμε να απορροφήσουμε και την αύξηση από το 13% στο 23%». Παρ’ όλα αυτά, προσθέτει, υπάρχει η πρόθεση από τη διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ να υπάρξουν άλλου είδους διευκολύνσεις προς του επιβάτες, όπως προσφορές του τύπου στα 10 εισιτήρια το 1 δώρο ή στα 20 εισιτήρια τα 3 δώρο.

Δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς τις ακτές της Πιερίας

Σε μια τόνωση του τουρισμού της Πιερίας, το Υπεραστικό ΚΤΕΛ ξεκίνησε από την 1η Ιουλίου μια καινούρια γραμμή, η οποία συνδέει σε καθημερινή βάση και με τέσσερα δρομολόγια τη Θεσσαλονίκη με την παραλία του Κορινού, την Παραλία και την Ολυμπιακή Ακτή.

Οι ώρες των δρομολογίων από τη Θεσσαλονίκη προς τις παραλίες της Πιερίας είναι: 10:00, 13:00, 18:30 και 21:30. Αντίστοιχα, τα δρομολόγια με αφετηρία την Ολυμπιακή Ακτή είναι: 8:30, 11:30, 17:00 και 20:00. Το κόστος του εισιτηρίου είναι 6,90 ευρώ, ενώ μετ’ επιστροφής κοστίζει 12 ευρώ.

«Στόχος των παραπάνω δρομολογίων είναι οι Θεσσαλονικείς να επισκεφθούν την Πιερία, αφού έχουν έτσι τη δυνατότητα μέσα σε 50 λεπτά να βρίσκονται στις ακτές της και να κάνουν το μπάνιο τους. Αν και η γραμμή δεν συνάντησε προς το παρόν μεγάλη ανταπόκριση, λόγω των γενικότερων δυσχερειών της περιόδου, ωστόσο θα διατηρηθεί μέχρι τις 31 Αυγούστου, σημειώνει ο κ. Καραβέργος.



Μαρία Τσιώνη
olympiobima.gr

1 σχόλιο:

  1. ΤΟ ΚΤΕΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΟΣΤΙΖΕΙ 6,90(ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΚΑΛΗ ΤΙΜΗ)ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΦΘΗΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΠΟΥ ΚΟΣΤΙΖΕΙ 9 ΕΥΡΩ.ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ ΜΑΖΕΥΕΙ ΧΡΗΜΑ .ΑΠΟ ΤΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ ΑΠΟ 1,50 ΠΗΓΕ ΣΤΑ 1,70Ε ΚΑΙ ΑΝ ΠΑΡΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ 2Ε ΜΕ 2,30.ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΝΤΥΜΕΝΑ ΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ.ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΟΥΣ ;ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΡΓΟΙ ΜΕ ΚΑΡΤΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΟΑΕΔ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ 0,60Ε ΕΙΣΗΤΗΡΙΟ;ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΒΛΕΣ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ 5-6 ΑΤΟΜΑ ΜΕΣΑ.ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή