Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014

Θεοποίησαν τον Μ. Αλέξανδρο οι Ασιάτες

Ο Αρριανός, ο σοβαρότερος μελετητής και ιστορικός του έργου του Μ. Αλεξάνδρου, ολοκληρώνει το βιβλίο του «Αλεξάνδρου Ανάβασις», με αυτά τα λόγια: «Ούτε και εις εμέ φαίνεται ότι άνευ θείας δυνάμεως έγινε ο με κανέναν θνητό όμοιος».

Όταν ο Αρριανός εκφράζεται με αυτόν τον τρόπο, δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούμε γιατί οι Ασιάτες και Άραβες θεοποίησαν τον... Αλέξανδρο, και υπάρχουν πολλοί μέχρι σήμερα που ομνύουν στον Ισκαντέρ, τον μεγαλύτερο στρατηλάτη και εκπολιτιστή, όχι μόνον μεταξύ των Ελλήνων, αλλά και όλης της υφηλίου.

Αλλά, και στον χριστιανικό κόσμο, παρ’ όλο που υπήρξαν ιστορικοί που υποστήριξαν πως καταστράφηκε ο τάφος του από φανατικούς χριστιανούς -όπως έκαυσαν την βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, αλλά και λύντσαραν την Υπατία, την σπουδαιότερη γυναίκα φιλόσοφο («θηλυκό Πλάτωνα, την αποκαλούσαν)-, οι οποίοι πίστεψαν πως επιτελούν θείο έργο καταστρέφοντας κάθε τι ελληνικό, εν τούτοις στις ψυχές των Ελλήνων, δεν μπορούσε να μείνει χωρίς εικόνισμα στις εκκλησιές ο Μ. Αλέξανδρος.

Υπάρχει τοιχογραφία στο νάρθηκα της μονής Βαρλαάμ των Μετεώρων (του 1566 μ.Χ.), που είναι έργο του ιερέα και σακελλάριου Γεωργίου, όπου ο όσιος Σισώης θρηνεί μπροστά στον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του βασιλιά των Ελλήνων. Αναγράφεται δε: «Σισώης ο Μέγας εν Ασκηταίς έμπροσθεν του τάφου του βασιλέως των Ελλήνων Αλεξάνδρου, του πάλαι λάμψαντος εν Δόξει φρύττει και το άστατον του καιρού και της δόξης της προσκαίρου λυπηθείς, ιδού κλαίει...» (Ο όσιος Σισώης κοιμήθηκε το 429 μ.Χ. Πολύ πριν κατέβουν οι Σλάβοι στα Βαλκάνια, ο Μέγας Αλέξανδρος αποκαλείται Βασιλεύς των Ελλήνων)!



Όμως, για τους Ασιάτες και Άραβες, ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν ένα ον υπερκόσμιο και θεϊκό! Τον αγάπησαν και τον λάτρεψαν σαν Θεό τους και τον έλεγαν Iskander! Στο Revealed the Ninth Wave, αναφέρεται ότι με το όνομα Iskander αποκαλούσαν και αποκαλούν όλοι οι αραβόφωνοι τον Μέγα Αλέξανδρο. Η λέξη Iskander αποτελεί παραφθορά του Alexander. Η κατάληξη -ander είναι ίδια. Το Alex έγινε Isk, εκ του λόγου ότι προσθέτοντας το αραβικό άρθρο al προ του Alexander, θα έπρεπε να λένε δύο -al-, γι’ αυτό και το ένα απορρόφησε το άλλο και κατέληξε να λέγεται Al exander.

Στη λέξη exander το e στα Αραβικά είναι σπάνιο και αποδίδεται κυρίως ως Ι. Το δεύτερο γράμμα, το Χ δηλαδή, δεν υπάρχει στην αραβική γλώσσα. Το απέδωσαν λοιπόν με διάσπαση ως KS [=ΚΣ] με ταυτόχρονη αντιστροφή λόγω καλύτερης ακουστικότητας σε SK. Έτσι λοιπόν, η λέξη Al Exander έγινε AL Iskander και «Ο Αλέξανδρος» λεγόταν AL Iskander και που τελικά με την πάροδο των ετών κατέληξε στο σκέτο Iskander...

ISKANDER... ISKANDER.... Φωνές προσδοκίας για την επάνοδο του Αλέξανδρου... Ο Αλέξανδρος θα ξανάρθει... Ο Αλέξανδρος θα ξανάρθει... όπως έλεγαν και στην ταινία από το μυθιστόρημα του Τζόζεφ Ράντγιαρντ Κίπλινγκ: Ο άνθρωπος που ήθελε να γίνει Βασιλιάς, με τους Σον Κόννερι και Μάϊκλ Καίην.

Επανερχόμενος στην χριστιανική εκκλησία, παραθέτω και μια εκδοχή που συνδέει τον Αλέξανδρο με τον Άγιο Μάρκο στην Βενετία. Ένας Άγγλος αρχαιολόγος ο Andrew Chugg αναφέρει ότι το λείψανο του Αγίου Μάρκου, που βρίσκεται στην Βενετία είναι η σορός του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Στηρίζει την θεωρία του στο ότι το σκήνωμα του Αγίου Μάρκου δεν πρέπει να σώζεται γιατί κάηκε τον 1ο αιώνα μ.X. στην Αλεξάνδρεια όπου μαρτύρησε ο Ευαγγελιστής. Εμφανίζεται να έχει σωθεί από τη φωτιά στις αρχές του 5ου αιώνα μ.X., στο κεντρικό σταυροδρόμι της Αλεξάνδρειας. Η επανεμφάνισή του συμπίπτει χρονικά με την εξαφάνιση της σορού του Μεγάλου Αλεξάνδρου, κατά τις διηγήσεις της εποχής.

Ο Άγγλος αρχαιολόγος πιστεύει ότι κάποιοι έσωσαν τη σορό του Μεγάλου Αλεξάνδρου εκχριστιανίζοντάς την και δίνοντάς της την ταυτότητα ενός Αγίου, το λείψανο του Αγίου Μάρκου, που δεν είναι άλλο από τη σορό του Ελληνιστικού Θεού Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Σύμφωνα με τον Άγγλο αρχαιολόγο η σορός του Μεγάλου Αλεξάνδρου εκχριστιανισμένη κλάπηκε από Βενετσιάνους εμπόρους και μεταφέρθηκε κρυφά στη Βενετία το 828 μ.Χ., η πόλη την υποδέχθηκε με μεγάλες τιμές προσφέροντας στον Άγιο Μάρκο (Μέγα Αλέξανδρο) τη θέση του πολιούχου της.

Αναζητώντας τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια, οδηγείται στην άποψη ότι η μουμιοποιημένη σορός του είναι το λείψανο του Αγίου Μάρκου του Ευαγγελιστού, που φυλάσσεται στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου στη Βενετία. Αυτά όλα βέβαια, με κάθε επιφύλαξη, προστιθέμενη η εκδοχή στις άπειρες άλλες που υποστηρίχθηκαν.

Όπως και να έχει, ο Αλέξανδρος είναι όντως αθάνατος, επειδή ζει στις καρδιές όλου του κόσμου, πλην κάποιων μικρόψυχων που έτυχε να γεννηθούν στην Ελλάδα, και στάζουν χολή όταν αναφέρονται σ’ αυτόν, μη μπορώντας ν’ αντέξουν την μικρότητά τους.

Ο Μακεδών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου