Έτοιμο να κυκλοφορήσει ξανά στους δρόμους είναι το θρυλικό ελληνικό Pony, το οποίο είχε αποκτήσει την επωνυμία «τζιπ των φτωχών».
Η μεγάλη στιγμή δεν αργεί. Εάν τα αποτελέσματα των δοκιμών στις οποίες υποβάλλεται αυτό το...
διάστημα το αυτοκίνητο της εταιρείας NAMCO της οικογένειας Κοντογούρη από τη Θεσσαλονίκη είναι θετικά, τότε πολύ σύντομα θα το δούμε να ξανακυκλοφορεί. Όπως αναφέρει η Καθημερινή στο ρεπορτάζ της Λίνας Γιάνναρου, το νέο Pony βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης τύπου από το ΕΒΕΤΑΜ, το πολυτεχνολογικό κέντρο εργαστηριακών ελέγχων και πιστοποίησης βιομηχανικών και καταναλωτικών προϊόντων. Εάν όλα πάνε καλά, ο φάκελος θα μεταβιβαστεί στο υπουργείο Μεταφορών και το όχημα θα υποβληθεί στις προβλεπόμενες από το κράτος διαδικασίες για την τελική του έγκριση.
Την θετική αυτήν εξέλιξη την οφείλουμε στον 80χρονο σήμερα ιδιοκτήτη της εταιρείας, Πέτρο Κοντογούρη, ο οποίος πείσμωσε όταν άκουσε Γερμανό αξιωματούχο να δηλώνει ότι «δεν μπορεί να φτιάχνει αυτοκίνητα κάθε χώρα». Έτσι βάλθηκε να τον διαψεύσει, αλλάζοντας το σκηνικό που ήθελε την ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία να έχει «πεθάνει» από τον διεθνή ανταγωνισμό, μετά την περίοδο δόξας του ’60, του ’70 και του ’80.
Ήταν οι αδερφοί Κοντογούρη το 1972 που δημιούργησαν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), και σε συνεργασία με την Citroën παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ήταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο. Το άσχημο αλλά ωραίο αυτό αυτοκίνητο θα γινόταν τελικά το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία καθώς πωλήθηκαν πάνω από 30.000 κομμάτια με εξαγωγές σε 14 χώρες.
Το εργοστάσιο «έβγαζε» 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού, που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η προοπτική της επανακυκλοφορίας του Pony ξυπνά ευχάριστες αναμνήσεις στους ρομαντικούς των τεσσάρων τροχών...
Το νέο Pony
Το νέο Pony θα θυμίζει έντονα το παλιό, καλό Pony: κλασική όψη, ευθείες γραμμές, κάτι μεταξύ τζιπ και pick-up. «Είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με μηχανικά μέρη τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο με βάση την αρχή της εταιρείας για κλασικό styling», αναφέρει το σάιτ της NAMCO, όπου το Pony εμφανίζεται σε διάφορες εκδόσεις, από μικρά βανάκια και κάμπριο, μέχρι ελαφριά ασθενοφόρα. Στόχος είναι η ημερήσια παραγωγή να ανέρχεται σε 24 κομμάτια και το κόστος του αυτοκινήτου να κυμαίνεται γύρω στα 7.000 ευρώ.
Η μεγάλη στιγμή δεν αργεί. Εάν τα αποτελέσματα των δοκιμών στις οποίες υποβάλλεται αυτό το...
διάστημα το αυτοκίνητο της εταιρείας NAMCO της οικογένειας Κοντογούρη από τη Θεσσαλονίκη είναι θετικά, τότε πολύ σύντομα θα το δούμε να ξανακυκλοφορεί. Όπως αναφέρει η Καθημερινή στο ρεπορτάζ της Λίνας Γιάνναρου, το νέο Pony βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης τύπου από το ΕΒΕΤΑΜ, το πολυτεχνολογικό κέντρο εργαστηριακών ελέγχων και πιστοποίησης βιομηχανικών και καταναλωτικών προϊόντων. Εάν όλα πάνε καλά, ο φάκελος θα μεταβιβαστεί στο υπουργείο Μεταφορών και το όχημα θα υποβληθεί στις προβλεπόμενες από το κράτος διαδικασίες για την τελική του έγκριση.
Την θετική αυτήν εξέλιξη την οφείλουμε στον 80χρονο σήμερα ιδιοκτήτη της εταιρείας, Πέτρο Κοντογούρη, ο οποίος πείσμωσε όταν άκουσε Γερμανό αξιωματούχο να δηλώνει ότι «δεν μπορεί να φτιάχνει αυτοκίνητα κάθε χώρα». Έτσι βάλθηκε να τον διαψεύσει, αλλάζοντας το σκηνικό που ήθελε την ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία να έχει «πεθάνει» από τον διεθνή ανταγωνισμό, μετά την περίοδο δόξας του ’60, του ’70 και του ’80.
Ήταν οι αδερφοί Κοντογούρη το 1972 που δημιούργησαν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), και σε συνεργασία με την Citroën παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ήταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο. Το άσχημο αλλά ωραίο αυτό αυτοκίνητο θα γινόταν τελικά το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία καθώς πωλήθηκαν πάνω από 30.000 κομμάτια με εξαγωγές σε 14 χώρες.
Το εργοστάσιο «έβγαζε» 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού, που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η προοπτική της επανακυκλοφορίας του Pony ξυπνά ευχάριστες αναμνήσεις στους ρομαντικούς των τεσσάρων τροχών...
Το νέο Pony
Το νέο Pony θα θυμίζει έντονα το παλιό, καλό Pony: κλασική όψη, ευθείες γραμμές, κάτι μεταξύ τζιπ και pick-up. «Είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με μηχανικά μέρη τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο με βάση την αρχή της εταιρείας για κλασικό styling», αναφέρει το σάιτ της NAMCO, όπου το Pony εμφανίζεται σε διάφορες εκδόσεις, από μικρά βανάκια και κάμπριο, μέχρι ελαφριά ασθενοφόρα. Στόχος είναι η ημερήσια παραγωγή να ανέρχεται σε 24 κομμάτια και το κόστος του αυτοκινήτου να κυμαίνεται γύρω στα 7.000 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου