Τα... αυτιά τους τρίβουν οι ιδιοκτήτες μικρών και μεγάλων Ι.Χ., καθώς μετά από....
ένα ορυμαγδό δυσάρεστων ανακοινώσεων και επώδυνων φορολογικών μέτρων,
το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να καταστήσει λίγο πιο «ελαφρύ» το βάρος της χρήσης των αυτοκινήτων.
Κατ' αρχήν, με βάση τους υπολογισμούς του οικονομικού επιτελείου, τουλάχιστον 32.000 οχήματα από το σύνολο των 135.000, που έχουν τεθεί σε ακινησία από τον περασμένο Νοέμβριο, θα ξαναπάρουν πινακίδες, μετά από τη δυνατότητα που δόθηκε στους ιδιοκτήτες τους να πληρώσουν Τέλη Κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους.
Ετσι για Ι.Χ. 1400 κυβικών εκαστοστών, αντί Τελών Κυκλοφορίας 240 ευρώ, θα πληρωθούν 160 ευρώ εάν αρθεί η ακινησία τον Μάιο ή 120 ευρώ εάν αρθεί τον Ιούλιο. Για 1.800 κυβικά, αντί 300 ευρώ, θα πληρωθούν 200 ευρώ ή 150 ευρώ εάν η ακινησία αρθεί τον Μάιο ή τον Ιούλιο αντιστοίχως. Για 2.000 κυβικά, αντί 660 ευρώ, θα πληρωθούν 440 ευρώ εάν ο ιδιοκτήτης πάρει τις πινακίδες τον Μάιο ή 330 ευρώ εάν τις πάρει τον Ιούλιο. Για 2.500 κυβικά, αντί 880 ευρώ, θα πληρωθούν 584 ευρώ εάν αρθεί η ακινησία τον Μάιο ή 438 ευρώ εάν αρθεί τον Ιούλιο.
Αν και θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει ως αυτονόητο, το υπουργείο Οικονομικών προώθησε, επίσης, διάταξη που ορίζει ότι ως έτος πρώτης κυκλοφορίας των οχημάτων, που έρχονται από το εξωτερικό ως μεταχειρισμένα, δεν θεωρείται, πλέον το έτος κυκλοφορίας στην Ελλάδα αλλά το έτος όπου κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στο εξωτερικό. Με την αλλαγή αυτή, τα τεκμήρια γίνονται πιο «ελαφριά» και μάλιστα από τις φετινές φορολογικές δηλώσεις. Για παράδειγμα, μεταχειρισμένο Ι.Χ. 1.400 κυβικών εκατοστών με πρώτη κυκλοφορία στην Ελλάδα το 2009 επιβαρυνόταν έως τώρα με τεκμήριο 5.200 ευρώ, ενώ εάν το πραγματικό πρώτο έτος κυκλοφορίας είναι το 2007, το τεκμήριο «προσγειώνεται» στις 3.640 ευρώ.
Ως αποτέλεσμα των αλλαγών αυτών στα τεκμήρια των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, βαθιές ανάσες θα πάρουν και όσοι έχουν τέτοιο όχημα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, που ως γνωστόν επιβαρύνεται και με Φόρο Πολυτελείας, που υπολογίζεται επί των τεκμηρίων.
Αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών, που επιβαρύνθηκε πέρσι με 440 ευρώ, επειδή θεωρήθηκε ότι κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2012, όταν δηλαδή έγινε η εισαγωγή του στην Ελλάδα, φέτος θα επιβαρυνθεί με 308 ευρώ εάν το πραγματικό έτος κυκλοφορίας του είναι το 2007, ενώ εάν είναι το 2003, έχει συμπληρώσει 10ετία απαλλάσσεται από τον Φόρο Πολυτελείας!
Αντιστοίχως, αυτοκίνητο 2.700 κυβικών εκατοστών μεταχειρισμένο εισαγωγής, με πρώτο έτος κυκλοφορίας στην Ελλάδα το 2011, που επιβαρύνθηκε πέρσι με 1.510 ευρώ, φέτος θα επιβαρυνθεί με 1.057 ευρώ εάν το πραγματικό έτος κυκλοφορίας του είναι το 2006, ενώ εάν είναι το 2003 θα απαλλαγεί πλήρως!
το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να καταστήσει λίγο πιο «ελαφρύ» το βάρος της χρήσης των αυτοκινήτων.
Κατ' αρχήν, με βάση τους υπολογισμούς του οικονομικού επιτελείου, τουλάχιστον 32.000 οχήματα από το σύνολο των 135.000, που έχουν τεθεί σε ακινησία από τον περασμένο Νοέμβριο, θα ξαναπάρουν πινακίδες, μετά από τη δυνατότητα που δόθηκε στους ιδιοκτήτες τους να πληρώσουν Τέλη Κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους.
Ετσι για Ι.Χ. 1400 κυβικών εκαστοστών, αντί Τελών Κυκλοφορίας 240 ευρώ, θα πληρωθούν 160 ευρώ εάν αρθεί η ακινησία τον Μάιο ή 120 ευρώ εάν αρθεί τον Ιούλιο. Για 1.800 κυβικά, αντί 300 ευρώ, θα πληρωθούν 200 ευρώ ή 150 ευρώ εάν η ακινησία αρθεί τον Μάιο ή τον Ιούλιο αντιστοίχως. Για 2.000 κυβικά, αντί 660 ευρώ, θα πληρωθούν 440 ευρώ εάν ο ιδιοκτήτης πάρει τις πινακίδες τον Μάιο ή 330 ευρώ εάν τις πάρει τον Ιούλιο. Για 2.500 κυβικά, αντί 880 ευρώ, θα πληρωθούν 584 ευρώ εάν αρθεί η ακινησία τον Μάιο ή 438 ευρώ εάν αρθεί τον Ιούλιο.
Αν και θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει ως αυτονόητο, το υπουργείο Οικονομικών προώθησε, επίσης, διάταξη που ορίζει ότι ως έτος πρώτης κυκλοφορίας των οχημάτων, που έρχονται από το εξωτερικό ως μεταχειρισμένα, δεν θεωρείται, πλέον το έτος κυκλοφορίας στην Ελλάδα αλλά το έτος όπου κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στο εξωτερικό. Με την αλλαγή αυτή, τα τεκμήρια γίνονται πιο «ελαφριά» και μάλιστα από τις φετινές φορολογικές δηλώσεις. Για παράδειγμα, μεταχειρισμένο Ι.Χ. 1.400 κυβικών εκατοστών με πρώτη κυκλοφορία στην Ελλάδα το 2009 επιβαρυνόταν έως τώρα με τεκμήριο 5.200 ευρώ, ενώ εάν το πραγματικό πρώτο έτος κυκλοφορίας είναι το 2007, το τεκμήριο «προσγειώνεται» στις 3.640 ευρώ.
Ως αποτέλεσμα των αλλαγών αυτών στα τεκμήρια των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, βαθιές ανάσες θα πάρουν και όσοι έχουν τέτοιο όχημα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, που ως γνωστόν επιβαρύνεται και με Φόρο Πολυτελείας, που υπολογίζεται επί των τεκμηρίων.
Αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών, που επιβαρύνθηκε πέρσι με 440 ευρώ, επειδή θεωρήθηκε ότι κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2012, όταν δηλαδή έγινε η εισαγωγή του στην Ελλάδα, φέτος θα επιβαρυνθεί με 308 ευρώ εάν το πραγματικό έτος κυκλοφορίας του είναι το 2007, ενώ εάν είναι το 2003, έχει συμπληρώσει 10ετία απαλλάσσεται από τον Φόρο Πολυτελείας!
Αντιστοίχως, αυτοκίνητο 2.700 κυβικών εκατοστών μεταχειρισμένο εισαγωγής, με πρώτο έτος κυκλοφορίας στην Ελλάδα το 2011, που επιβαρύνθηκε πέρσι με 1.510 ευρώ, φέτος θα επιβαρυνθεί με 1.057 ευρώ εάν το πραγματικό έτος κυκλοφορίας του είναι το 2006, ενώ εάν είναι το 2003 θα απαλλαγεί πλήρως!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου