Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

ΙΔΑΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΓΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ, ΑΛΛΑ...

Γράφει ο Δημήτρης Γάτας

Η πόλη της Κατερίνης, , είναι μια πόλη στην Ελλάδα στην οποία ΔΕΝ κατασκευάστηκε δίκτυο ποδηλατοδρόμων, παρότι είναι μια πόλη επίπεδη. Αυτή η αδράνεια των διοικούντων το Δήμο συναντά- και προσπερνά -μια παράδοση χρόνων για τους...
δημότες της Κατερίνης, οι οποίοι ανέκαθεν χρησιμοποιούσαν το ποδήλατο ως βασικό μέσο κυκλοφορίας.

Τα σχολεία, το κέντρο της πόλης οι γειτονιές περικυκλώνονται από τα ποδήλατα δίνοντας μια διαφορετική εικόνα στην πόλη. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην τοπογραφία της πόλης, η οποία είναι ευνοϊκή για το ποδήλατο, δηλαδή απόλυτα πεδινή Οι κίνδυνοι όμως είναι τεράστιοι, τα τελευταία χρόνια δυστυχώς θρηνήσαμε θύματα.

Η δημοτική αρχή όμως δεν έκανε απολύτως τίποτα. Τόσα χρήματα από το ΕΣΠΑ έρχονται ,ποτάμι θέλουν να φτιάξουν με αυτά αλλά κάτι που θα έδινε άλλο χρώμα στην πόλη και κυρίως ασφάλεια στους ποδηλάτες θεωρήθηκε ελάσσων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πηγαίνουν στα σχολεία και στα φροντιστήρια στο κέντρο της πόλης διατρέχοντας σοβαρό κίνδυνο για τη ζωή τους Ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα συνδέει τα σχολικά συγκροτήματα και το κέντρο θα αναβάθμιζε εξαιρετικά την ποιότητα ζωής, πέρα από τη ασφάλεια των μαθητών που είναι το πρωτεύον .

Η ένταξη του ποδηλάτου δεν είναι μόνο ζήτημα συγκοινωνιακού σχεδιασμού. Είναι ένα στοίχημα για διαφορετικές συμπεριφορές μετακίνησης σε μια ανθρώπινη πόλη. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το ποδήλατο για κάθε πόλη που το φιλοξενεί είναι κατ’ αρχήν «φροντίδα» της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η σωστή διαχείριση των ποδηλάτων μέσω τον τοπικών φορέων είναι η βάση για την προώθησή τους.

Ο «άλλος δρόμος» δεσμεύεται για μια ανοιχτή, προσπελάσιμη και κινητικά βιώσιμη πόλη σύμφωνα με το πρόγραμμά του, και το εννοεί..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου