ΘΕΜΑ: “Συγχώνευση των τριών Τελωνείων Κατερίνης-Βέροιας-Σκύδρας”
Κύριοι Υπουργοί,
Πριν από έναν περίπου χρόνο με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, επιχειρήθηκε η συγχώνευση των τριών τελωνείων Κατερίνης-Βέροιας-Σκύδρας.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, τότε, αντιλήφθηκε πλήρως τις οικονομικές και όχι μόνο συνέπειες αυτής της συγχώνευσης και «πάγωσε» τη διαδικασία.
Σήμερα, το Υπουργείο, εμφανίζεται και πάλι σύμφωνα με πληροφορίες να επιχειρεί την ενεργοποίηση εκείνης της απόφασης και με διαδικασίες «εξπρές» που εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο άλλα συμφέροντα και καθόλου των πραγματικών αναγκών ειδικά της περιοχής της Πιερίας, προωθεί την συγχώνευση των τριών τελωνείων με έδρα τη Σκύδρα.
Θα πρέπει κύριοι υπουργοί, να λάβετε όμως σοβαρά υπόψη σας τα παρακάτω στοιχεία, που είναι σε κάθε περίπτωση στη διάθεσή σας:
1. Με την απόφαση αυτή της Γραμματέως των Δημοσίων Εσόδων περί συγχώνευσης δεν είναι καθόλου σίγουρη η εξοικονόμηση πόρων για τους παρακάτω λόγους:
1) Αυξάνεται δραματικά ο χρόνος διεκπεραίωσης των ελέγχων λόγου του αυξημένου όγκου συναλλαγών.
2) Αυξάνονται τα έξοδα μετακίνησης των τοπικών επιχειρήσεων προκειμένου να ελεγχθούν.
3) Αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος λόγω συσσώρευσης πολλών βαρέων οχημάτων σε επαρχιακό δίκτυο λόγω επικίνδυνων καιρικών συνθηκών ειδικά κατά τη χειμερινή περίοδο.
4) Αποκλείεται οριστικά η προοπτική αναβάθμισης του Τελωνείου Κατερίνης με έδρα την Κατερίνη.
5) Απομακρύνεται ή εξαλείφεται πλήρως η προοπτική αναβάθμισης – κατασκευής των μικρών λιμανιών Μακρυγιάλου - Αλυκών Κίτρους - Παραλίας Κατερίνης - Γρίτσας Λιτοχώρου – Πλαταμώνα αξιοποιώντας πλήρως τη δυνατότητα ελέγχου και πλοίων που θα βοηθούσαν στην αποσυμφόρηση του Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Ο Νομός Πιερίας είναι η έδρα 250 αυτοκινητιστών διεθνών μεταφορών οι οποίοι μετά τη διαδικασία της φόρτωσης των προϊόντων προσέρχονται άμεσα σε έλεγχο (διαδικασία διαμετακόμισης) στο τοπικό Τελωνείο, χωρίς μεγάλο χρόνο μετακίνησης.
Εντός των ορίων του Νομού Πιερίας δραστηριοποιούνται περί τις 40 επιχειρήσεις οι οποίες έχουν συχνές συναλλαγές με την τοπική Τελωνειακή Υπηρεσία ακόμη και πολλές φορές την ίδια μέρα, πράγμα που καθιστά μια μετακίνηση του Τελωνείου Κατερίνης σε άλλο Νομό, απαγορευτική.
Ο Νομός Πιερίας φιλοξενεί περί τις 50 επιχειρήσεις οι οποίες δικαιούνται Ε.Φ.Κ. (ξενοδοχεία, αρτοποιεία, νοσηλευτικά ιδρύματα κ.ά) και απαιτείται η διενέργεια φυσικού ελέγχου προκειμένου να διαπιστώνεται κάθε φορά αν πληρούνται οι προϋποθέσεις επιστροφής του Ε.Φ.Κ.
Εντός των ορίων του Νομού και επί της Εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης λειτουργούν τέσσερεις (4) σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών στους οποίους υπάρχουν πρατήρια εφοδιασμού καυσίμων και υγραερίου για τα οποία γίνεται παρακολούθηση διακίνησης από την τοπική Τελωνειακή Υπηρεσία καθώς και απογραφή αποθεμάτων υγραερίου κίνησης κινητήρων σε τακτά χρονικά διαστήματα και στο τέλος κάθε οικονομικού έτους.
Εντός του Νομού Πιερίας λειτουργούν περί τους 90 άμβυκες διήμερης απόσταξης (Τσίπουρο). Οι μικροί διήμεροι αποσταγματοποιοί κατά την αποστακτική περίοδο, έχουν συχνότατη συναλλαγή με το τοπικό Τελωνείο προκειμένου να εκδώσουν άδειες απόσταξης και θα πρέπει να διευκολύνεται η εύκολη και γρήγορη πρόσβασή τους και επιπλέον να υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου τους.
Ολοκληρώνοντας την έκθεση – αναφορά για την επικείμενη συγχώνευση των τριών τελωνειακών Υπηρεσιών και αφού έχετε λάβει υπ’οψιν τα παραπάνω, προτείνω:
Το Τελωνείο Κατερίνης πρέπει να παραμείνει στη θέση του ή να μετακινηθεί σε άλλο σημείο εντός των ορίων του Νομού Πιερίας εάν θεωρηθεί ότι το νέο κτίριο θα κριθεί ικανό να πληροί όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις (ενοίκιο - κόστος συντήρησης - θέρμανση - κλιματισμός – χώροι parking, τοποθεσία)
Επ’ ουδενί δεν δεχόμαστε την μεταφορά της Τελωνειακής Υπηρεσίας σε άλλο Νομό.
Υπάρχει ανάγκη όχι μόνο της παραμονής της Τελωνειακής Υπηρεσίας, αλλά και η άκρως αναγκαία και απαραίτητη στελέχωσή της με έμψυχο δυναμικό (κάνοντας χρήση κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων) έτσι ώστε να αποκατασταθεί η ομαλή της λειτουργία.
Μετά από τα παραπάνω ερωτώνται οι συναρμόδιοι Υπουργοί:
-Έχει ξεκινήσει η διαδικασία συγχώνευσης των τριών τελωνείων Πέλλας-Πιερίας-Ημαθίας με έδρα τη Σκύδρα;
-Έχει συνυπολογισθεί το κόστος που αυτή η απόφαση σημαίνει για τους επαγγελματίες και άμεσα εμπλεκόμενους;
-Γιατί δεν έλαβαν τα αρμόδια υπουργεία υπόψη τους το «πάγωμα» της διαδικασίας που εδράζεται σε πραγματικά οικονομικά στοιχεία;
-Ποιος επιχειρεί να επαναφέρει θέμα συγχώνευσης των τελωνείων;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Κωνσταντίνος Γ. Κουκοδήμος
Κύριοι Υπουργοί,
Πριν από έναν περίπου χρόνο με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, επιχειρήθηκε η συγχώνευση των τριών τελωνείων Κατερίνης-Βέροιας-Σκύδρας.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, τότε, αντιλήφθηκε πλήρως τις οικονομικές και όχι μόνο συνέπειες αυτής της συγχώνευσης και «πάγωσε» τη διαδικασία.
Σήμερα, το Υπουργείο, εμφανίζεται και πάλι σύμφωνα με πληροφορίες να επιχειρεί την ενεργοποίηση εκείνης της απόφασης και με διαδικασίες «εξπρές» που εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο άλλα συμφέροντα και καθόλου των πραγματικών αναγκών ειδικά της περιοχής της Πιερίας, προωθεί την συγχώνευση των τριών τελωνείων με έδρα τη Σκύδρα.
Θα πρέπει κύριοι υπουργοί, να λάβετε όμως σοβαρά υπόψη σας τα παρακάτω στοιχεία, που είναι σε κάθε περίπτωση στη διάθεσή σας:
1. Με την απόφαση αυτή της Γραμματέως των Δημοσίων Εσόδων περί συγχώνευσης δεν είναι καθόλου σίγουρη η εξοικονόμηση πόρων για τους παρακάτω λόγους:
1) Αυξάνεται δραματικά ο χρόνος διεκπεραίωσης των ελέγχων λόγου του αυξημένου όγκου συναλλαγών.
2) Αυξάνονται τα έξοδα μετακίνησης των τοπικών επιχειρήσεων προκειμένου να ελεγχθούν.
3) Αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος λόγω συσσώρευσης πολλών βαρέων οχημάτων σε επαρχιακό δίκτυο λόγω επικίνδυνων καιρικών συνθηκών ειδικά κατά τη χειμερινή περίοδο.
4) Αποκλείεται οριστικά η προοπτική αναβάθμισης του Τελωνείου Κατερίνης με έδρα την Κατερίνη.
5) Απομακρύνεται ή εξαλείφεται πλήρως η προοπτική αναβάθμισης – κατασκευής των μικρών λιμανιών Μακρυγιάλου - Αλυκών Κίτρους - Παραλίας Κατερίνης - Γρίτσας Λιτοχώρου – Πλαταμώνα αξιοποιώντας πλήρως τη δυνατότητα ελέγχου και πλοίων που θα βοηθούσαν στην αποσυμφόρηση του Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Ο Νομός Πιερίας είναι η έδρα 250 αυτοκινητιστών διεθνών μεταφορών οι οποίοι μετά τη διαδικασία της φόρτωσης των προϊόντων προσέρχονται άμεσα σε έλεγχο (διαδικασία διαμετακόμισης) στο τοπικό Τελωνείο, χωρίς μεγάλο χρόνο μετακίνησης.
Εντός των ορίων του Νομού Πιερίας δραστηριοποιούνται περί τις 40 επιχειρήσεις οι οποίες έχουν συχνές συναλλαγές με την τοπική Τελωνειακή Υπηρεσία ακόμη και πολλές φορές την ίδια μέρα, πράγμα που καθιστά μια μετακίνηση του Τελωνείου Κατερίνης σε άλλο Νομό, απαγορευτική.
Ο Νομός Πιερίας φιλοξενεί περί τις 50 επιχειρήσεις οι οποίες δικαιούνται Ε.Φ.Κ. (ξενοδοχεία, αρτοποιεία, νοσηλευτικά ιδρύματα κ.ά) και απαιτείται η διενέργεια φυσικού ελέγχου προκειμένου να διαπιστώνεται κάθε φορά αν πληρούνται οι προϋποθέσεις επιστροφής του Ε.Φ.Κ.
Εντός των ορίων του Νομού και επί της Εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης λειτουργούν τέσσερεις (4) σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών στους οποίους υπάρχουν πρατήρια εφοδιασμού καυσίμων και υγραερίου για τα οποία γίνεται παρακολούθηση διακίνησης από την τοπική Τελωνειακή Υπηρεσία καθώς και απογραφή αποθεμάτων υγραερίου κίνησης κινητήρων σε τακτά χρονικά διαστήματα και στο τέλος κάθε οικονομικού έτους.
Εντός του Νομού Πιερίας λειτουργούν περί τους 90 άμβυκες διήμερης απόσταξης (Τσίπουρο). Οι μικροί διήμεροι αποσταγματοποιοί κατά την αποστακτική περίοδο, έχουν συχνότατη συναλλαγή με το τοπικό Τελωνείο προκειμένου να εκδώσουν άδειες απόσταξης και θα πρέπει να διευκολύνεται η εύκολη και γρήγορη πρόσβασή τους και επιπλέον να υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου τους.
Ολοκληρώνοντας την έκθεση – αναφορά για την επικείμενη συγχώνευση των τριών τελωνειακών Υπηρεσιών και αφού έχετε λάβει υπ’οψιν τα παραπάνω, προτείνω:
Το Τελωνείο Κατερίνης πρέπει να παραμείνει στη θέση του ή να μετακινηθεί σε άλλο σημείο εντός των ορίων του Νομού Πιερίας εάν θεωρηθεί ότι το νέο κτίριο θα κριθεί ικανό να πληροί όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις (ενοίκιο - κόστος συντήρησης - θέρμανση - κλιματισμός – χώροι parking, τοποθεσία)
Επ’ ουδενί δεν δεχόμαστε την μεταφορά της Τελωνειακής Υπηρεσίας σε άλλο Νομό.
Υπάρχει ανάγκη όχι μόνο της παραμονής της Τελωνειακής Υπηρεσίας, αλλά και η άκρως αναγκαία και απαραίτητη στελέχωσή της με έμψυχο δυναμικό (κάνοντας χρήση κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων) έτσι ώστε να αποκατασταθεί η ομαλή της λειτουργία.
Μετά από τα παραπάνω ερωτώνται οι συναρμόδιοι Υπουργοί:
-Έχει ξεκινήσει η διαδικασία συγχώνευσης των τριών τελωνείων Πέλλας-Πιερίας-Ημαθίας με έδρα τη Σκύδρα;
-Έχει συνυπολογισθεί το κόστος που αυτή η απόφαση σημαίνει για τους επαγγελματίες και άμεσα εμπλεκόμενους;
-Γιατί δεν έλαβαν τα αρμόδια υπουργεία υπόψη τους το «πάγωμα» της διαδικασίας που εδράζεται σε πραγματικά οικονομικά στοιχεία;
-Ποιος επιχειρεί να επαναφέρει θέμα συγχώνευσης των τελωνείων;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Κωνσταντίνος Γ. Κουκοδήμος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου