Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΚΑΙΡΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ

Προτάσεις για την ανάπτυξη Πιερίας που έθεσε το Επιμελητήριο Πιερίας στους Βουλευτές, κατά τη σημερινή σύσκεψη στο Επιμελητήριο :

Αξιότιμοι κυρία και κύριοι Βουλευτές,

Έχουν περάσει δύο χρόνια από το Αναπτυξιακό Συνέδριο της Πιερίας που οργανώθηκε με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου και υλοποιήθηκε με την συμμετοχή όλων των φορέων της Πιερίας. Αφού σας συγχαρώ για μια ακόμη φορά για την εκλογή σας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, επιτρέψτε μου να σας πω καθώς έχετε πρόσφατη και την εμπειρία της νέας βουλής, ότι... τα συμπεράσματα του αναπτυξιακού συνεδρίου έχουν για εμάς τον χαρακτήρα προγραμματικών δηλώσεων που πρέπει να τηρηθούν. Κάποια ζητήματα έχουν πάρει το δρόμο τους, όμως οφείλω να ομολογήσω ότι ένας μεγάλος κορμός της αναπτυξιακής αυτής ατζέντας προσδοκά την συνδρομή όλων μας σε μια κοινή - στοχευμένη προσπάθεια.
Παρακολουθώντας τις προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Πιερίας εκτιμά ως πολύ θετικές τις ακόλουθες εξελίξεις :
Τον περιορισμό και την κατάργηση προνομίων που ξεκινά από την Βουλή.
Την πάταξη της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής και το γεγονός ότι η καταπολέμηση της διαφθοράς είναι πολύ ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων με το άνοιγμα των λιστών Λαγκάρντ και Λιχτενστάιν και τη σύσταση της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου των τελωνείων για την πάταξη του λαθρεμπορίου.
Την καθιέρωση ενιαίας και προοδευτικής φορολογικής κλίμακας μεταθέτοντας το βάρος σε υψηλά και πολύ υψηλά εισοδήματα καθώς και την επαναφορά του αφορολογήτου ορίου στις 12.000 ευρώ, ενώ φυσικά και είναι αναγκαία η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ από το 2015.
Την βελτίωση της ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία. Το Επιμελητήριο Πιερίας αγωνίστηκε εδώ και αρκετό καιρό για την εφαρμογή των 100 δόσεων και είχαμε επανειλημμένα ζητήσει την κατάργηση της ρύθμισης που μετέτρεψε το αδίκημα της μη πληρωμής χρεών προς το δημόσιο σε διαρκές. Αρκετά εξευτελίστηκαν κάποια μέλη μας για μικρά ποσά τη στιγμή που οι λέξεις συμψηφισμός και αξιοπρέπεια ήταν άγνωστες λέξεις σε αυτούς που επέβαλαν τέτοιου είδους μέτρα. Επικροτούμε τη βελτιωμένη πρόταση επί του θέματος της Κυβέρνησης να ρυθμίσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές σε 100 δόσεις καθώς και με βελτιωμένες και πιο φιλικές προς το επιχειρείν παραμέτρους.
Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον την εξαγγελία για ίδρυση αναπτυξιακής τράπεζας καθώς και για άρση των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας.
Από τη στιγμή λοιπόν που προσεχθεί ιδιαιτέρως το ύψος της μεγάλης ακίνητης περιουσίας ώστε να μην αγγίξει την πάλαι ποτέ μεσαία τάξη της χώρας μας, όλα τα παραπάνω πιστεύουμε ότι θα αποτελούν θετικά νέα για τη χώρα από τη στιγμή που εφαρμοστεί το πολυδιαφημισμένο εδώ και δεκαετίες σταθερό φορολογικό πλαίσιο. Με την τεχνοκρατική συνδρομή και των Επιμελητηρίων που ζουν την αγορά στο πετσί τους είμαι βέβαιος ότι αυτό είναι εφικτό ενώ ταυτόχρονα μπορούμε να εφαρμόσουμε έναν χαμηλότερο ενιαίο συντελεστή ΦΠΑ.


Πριν αναφερθούμε σε πολύ συγκεκριμένα μέτρα δράσεων θα ήθελα να επισημάνουμε πέντε (5) βασικά ζητήματα της Πιερίας στα οποία έχει συνδράμει και το Επιμελητήριο Πιερίας με κάθε τρόπο :


Α) Η Εμποροβιοτεχνική Έκθεση Πιερίας
Έχετε όλοι αντιληφθεί μέσα στα χρόνια ότι πρόκειται για έναν από τους πιο πετυχημένους θεσμούς όπου πρωτοστατεί το Επιμελητήριο. Θέτω ευθέως το ζήτημα σήμερα από τα μέσα Φεβρουαρίου προκειμένου να διασφαλιστεί μέσω κάποιου ειδικού κονδυλίου η χρηματοδότηση της έκθεσης από το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού με τη συνδρομή πιθανόν του νέου Υφυπουργείου Μακεδονίας και Θράκης. Γι’ αυτό σας καλώ από τώρα σε συντονισμένες κινήσεις προκειμένου να οδηγηθούμε σε μια 7η Εμποροβιοτεχνική Έκθεση Πιερίας για τον Σεπτέμβριο του 2015 που θα μείνει αλησμόνητη. Κάθε χρόνο έχουμε τη χαρά να διαπιστώνουμε αύξηση και εκθετών και επισκεπτών αλλά για φέτος οφείλουμε να πετύχουμε ένα υγιές «στοίχημα», να δυσκολευόμαστε να βρούμε παρκινγκ εντός τους χώρου της εμποροπανήγυρης Ανδρομάχης λόγω της κάλυψης που θα έχει ο εκθεσιακός χώρος.


Β) Επιβολή διοδίων τελών
Μόλις πριν λίγες ημέρες οι βουλευτές της κυβερνώσας παράταξης συνυπογράψατε ένα κείμενο σχετικά με τον νόμο Ρέππα και την τροπολογία Βορίδη (Άρθρο 143/Nόμος 4070/ΦΕΚ 82/12-4-2012). Το Επιμελητήριο έχει παραβρεθεί θεσμικά και έχει υποστηρίξει με κάθε πρόσφορο τρόπο τις κοινές προσπάθειες ανακούφισης της Πιερίας από το κόστος των διοδίων. Το κείμενό σας μιλά για κατάργηση του Νόμου Βορίδη και για αποσυμφόρηση του νομού από τους σταθμούς διοδίων με επανεξέταση των συμβάσεων παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου. Έχουμε «κουράσει» τον κόσμο της Πιερίας να αναλύουμε τις πληγές που δημιουργούνται στις μεταφορικές επιχειρήσεις και στον οδικό τουρισμό γι’ αυτό και απλώς να γνωρίζετε πως σε οτιδήποτε μπορούμε σύννομα και στα όρια των δυνατοτήτων της Επιμελητηριακής νομοθεσίας, θα συνδράμουμε στις προσπάθειές σας. Σε περίπτωση όμως που βρεθείτε μπροστά σε νομικό τείχος λόγω της ισχύος των συμβάσεων παρακαλούμε θερμά όπως εξετάσετε μια ρεαλιστική πρόταση του Επιμελητηρίου: Στην εθνική οδό Κατερίνης - Θεσσαλονίκης επιβάλλεται να υπάρχει μόνο ένας σταθμός διοδίων. Αν αυτό σημαίνει ελάφρυνση του συνολικού κόστους μέσω των διοδίων στα Μάλγαρα μπορείτε να το δείτε άμεσα. Σε περίπτωση όμως που τελικώς παραμείνει το κόστος σε 2,20 ευρώ (Αιγίνιο) + 1,20 ευρώ (Μάλγαρα) αυτά για ψυχολογικούς και πρακτικούς παράγοντες που έχουν να κάνουν με τον χρόνο διαδρομής και την ροή των αυτοκινήτων κατά τους καλοκαιρινούς ειδικά μήνες, επιβάλλεται να εισπράττονται μόνο σε έναν σταθμό.


Γ) Ο οικισμός της Ολυμπιάδας Κορινού
Αντιλαμβανόμαστε πλήρως ότι το συγκεκριμένο ζήτημα είναι ευαίσθητο καθώς η υλοποίηση του βιοκλιματικού οικισμού «Ολυμπιάδα» πέρασε από πολλά κύματα..για να καταλήξει στα τέλη του 2014 στην έγκριση νέων περιβαλλοντικών όρων βάσει της εθνικής νομοθεσίας καθώς διορθώθηκε το σφάλμα που είχε δημιουργηθεί με τον καθορισμό των ορίων του καταφυγίου άγριας ζωής, στις πραγματικές ανάγκες προστασίας της πανίδας. Άλλωστε μετά από τη λεπτομερή εξέταση της υπόθεσης κατέστη σαφές ότι τα όρια του ΚΑΖ (Καταφυγίου Άγριας Ζωής) που άγγιζαν το κανάλι του Κίτρους λανθασμένα έφταναν μέσα στον οικισμό και μέσα σε αγρούς, παρά την ύπαρξη ζωνών οικιστικού ελέγχου (ΖΟΕ), πολεοδομικού σχεδίου και ΣΧ.Α.Π. Περίπου 2.000 νόμιμοι ιδιοκτήτες βασιζόμενοι στις αρχές της ασφάλειας και στις κρατικές αποφάσεις επένδυσαν στον βιοκλιματικό οικισμό, ο οποίος εκτιμούμε ότι θα δώσει νέα αναπτυξιακή ώθηση στην Πιερία. Αναλογιστείτε ότι σε μια έκταση 2.500 στρεμμάτων μπορούμε να έχουμε 6.000 κατοίκους σε πλήρη ανάπτυξη μαζί με τους χρήστες ξενοδοχείων ενώ ποσοστιαία 58% αφορά τους κοινόχρηστους χώρους, 42% τον συνολικό αριθμό οικοπέδων, 8,18% συνολική δομημένη επιφάνεια με 210 τμ. αναλογία πρασίνου ανά κάτοικο και 50 τμ. έκταση αμμουδιάς. Εντός του βιοκλιματικού οικισμού προβλέπεται η κατασκευή κατοικιών, τουριστικών εγκαταστάσεων, καταστημάτων λιανικού εμπορίου, εστίασης και αναψυχής, αθλητικών χώρων, κεντρικής αγοράς και δημοτικού κέντρου. Συνεπώς η «Ολυμπιάδα» θα έχει πολύ χαμηλά ποσοστά δόμησης, με πολύ πράσινο και με ήπιες-φιλικές προς το περιβάλλον παρεμβάσεις, οπότε οποιοδήποτε πισωγύρισμα σίγουρα δεν θα βοηθήσει την ανάπτυξη της περιοχής.


Δ) Σώμα Δίωξης Παραεμπορίου
Αν μας ρωτούσε κανείς σήμερα ποιες είναι οι δύο βασικότερες πανελλαδικές «περγαμηνές» που αφορούν το έργο του Επιμελητηρίου Πιερίας, θα σας απαντούσαμε ότι μεταξύ άλλων είναι η κατάργηση της βίζας των Σέρβων τουριστών και το ότι πρωτοστάτησε για την πάταξη του παραεμπορίου σε όλη την επικράτεια. Αναδείξαμε το θέμα από πολύ νωρίς και πέραν της συμμετοχής μας στην προώθηση ελέγχων από τα τοπικά κλιμάκια λαϊκών αγορών, προχωρήσαμε βήματα παραπάνω. Στις 10 Ιουνίου 2012 οργανώσαμε παμπιερική σύσκεψη για την πάταξη του παραεμπορίου, ενώ τα τέλη του ίδιου μήνα ο υπογράφων έθεσε το θέμα πανελλαδικά στη σύσκεψη της Κ.Ε.Ε.Ε, οπότε και ανατέθηκε ουσιαστικά στην Πιερία ο συμβουλευτικός ρόλος για την μάχη εναντίον της Λερναίας Ύδρας του παράνομου εμπορίου. Έκτοτε δημιουργήθηκε ειδικό σώμα στην Ελληνική Αστυνομία και σε τοπικό επίπεδο είχαμε την αμέριστη συμπαράσταση του σώματος με επικεφαλής τον κ. Μαντσούκα οπότε και κατασχέθηκαν τόνοι παράνομων εμπορευμάτων. Πρέπει όμως να επισημάνουμε ότι κάθε μεμονωμένη ενέργεια είναι ανεπαρκής όσο : α) Το πρόβλημα δεν καταπολεμάται στη ρίζα του, β) Οι έλεγχοι γίνονται με μεγάλη περιοδικότητα και γ) Το μεταναστευτικό ρεύμα είναι ανεξέλεγκτο στη χώρα μας.
Αξιότιμοι κύριοι και κυρία Βουλευτές, επιθυμούμε να είμαστε απολύτως ξεκάθαροι. Δεν μας φταίνε μόνο οι αλλοδαποί πλανόδιοι που αποτελούν έναν από τους τροχούς της αμάξης. Δεν τίθεται ζήτημα ρατσιστικών συμπεριφορών καθώς η πηγή του κακού βρίσκεται στις παράνομες αποθήκες - εισαγωγείς. Τις περισσότερες φορές οι μικροπωλητές είναι θύματα σ’ ένα παράνομο κύκλωμα εξάρτησης από τους μεσάζοντες και τους εισαγωγείς καθώς χρεώνονται την προαγορά των λαθραίων εμπορευμάτων που διακινούν στη χώρα. Η αλυσίδας παραγωγής και διάθεσης ξεκινά από την παραγωγή τους σε εργοστάσια της Τουρκίας, Βουλγαρίας, Κίνας και Ιταλίας, και κατά πολύ λιγότερο στην Ελλάδα. Μπορείτε λοιπόν να βοηθήσετε στη διαμόρφωση ενός νομοθετικού πλαισίου που θα διασφαλίζει :
Αποτελεσματικότερο έλεγχο στα τελωνεία κατά την είσοδο των προϊόντων αυτών στη χώρα μας. Εφιστούμε κυρίως την προσοχή στα μεγάλα λιμάνια ζητώντας να γίνεται χρήση σύγχρονων συστημάτων ελέγχου ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των δεσμευόμενων προϊόντων.
Διενέργεια αυστηρών ελέγχων στις αποθήκες όπου συγκεντρώνονται τα προϊόντα του παραεμπορίου.
Αυστηρούς και διαρκείς ελέγχους στο δίκτυο πώλησης, στα πεζοδρόμια, τους δρόμους, τις πλατείες, στους παράνομους μικροπωλητές και όχι δειγματοληπτικούς («για τα μάτια του κόσμου»).
Εφαρμογή του νόμου που προβλέπει την καταστροφή των προϊόντων, με ρίψη σε κάδους απορριμμάτων και χρήση ανεξίτηλου χρώματος από την Ελληνική Αστυνομία.
Δημιουργία Κέντρου Ελέγχου του παραεμπορίου σε κάθε περιοχή με τη συμμετοχή των Επιμελητηρίων.
Καμπάνιες ενημέρωσης των καταναλωτών για τους κινδύνους που ενέχουν τα προϊόντα απομιμήσεων, αλλά και για τις αρνητικές συνέπειες που έχει το παραεμπόριο για την ελληνική αγορά και την απασχόληση.
Να ξεκινήσουμε όμως από τα νηπιακά μας ζητήματα σε τοπικό επίπεδο, καθώς ζητούμε τη βουλευτική σας συνδρομή ώστε επιτέλους να δοθούν απαντήσεις στα εξής :
1. Μέχρι πού φτάνει και πού τελειώνει η αρμοδιότητα του Λιμεναρχείου όσον αφορά τους ελέγχους στον Αιγιαλό ;
2. Πώς μπορεί οι δήμοι να διαχειρίζονται για παράδειγμα ξαπλώστρες αλλά να μην έχουν την ευθύνη για τον έλεγχο του παραεμπορίου στην αμμουδιά ;
3. Μέχρι ποιού σημείου είναι απαραίτητη η παρουσία κλιμακίου του Σ.Δ.Ο.Ε. στους ελέγχους και εάν αυτό υποκαθίσταται από μια νέα προσπάθεια σύστασης ενός Σώματος Δίωξης Παραεμπορίου όπως έχει ανακοινωθεί από το πρώην Υπουργείο Ανάπτυξης.
Επειδή το ψωμί των παιδιών μας είναι αδιαπραγμάτευτο και ξεκινάμε από τώρα, πριν το καλοκαίρι τον αγώνα μας επιβάλλεται από κοινού να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση της τουριστικής υποβάθμισης της περιοχής που ζημιώνει οικονομικά τις επιχειρήσεις μας.


Ε) Εγκατάσταση φυσικού αερίου
Με αφορμή την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ της GAZPROM EXPORT και της ΔΕΠΑ, στις 11 Μαρτίου 2014, όπου επιτεύχθηκε η αναδρομική μείωση της τάξεως του 15% στην τιμή του φυσικού αερίου, το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Πιερίας εκπροσωπώντας τον επιχειρηματικό κόσμο κατέθεσε άμεσα στον τέως Πρωθυπουργό αίτημά για άμεση σύνδεση της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας με το δίκτυο φυσικού αερίου.
Στο παρελθόν, κατόπιν συσκέψεως με τη ΔΕΠΑ και στο Επιμελητήριο είχαμε διαβεβαιώσεις ότι το φυσικό αέριο θα φθάσει στην πόλη της Κατερίνης προς τα τέλη του 2012 - αρχές 2013. Όπως αντιλαμβάνεστε ως μεγάλο έργο αντιμετωπίζεται και αυτό όπως το μετρό της Θεσσαλονίκης στη λογική του «ήμουνα νιος και γέρασα». Ζητούμε με προσωπική σας παρέμβαση να επισπευσθούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης των υποδομών του δικτύου φυσικού αερίου σε όλη την Περιφερειακή ενότητα Πιερίας ώστε να προχωρήσουμε σε άμεση σύνδεση των επιχειρήσεων και των κατοικιών με το δίκτυο παροχής και όχι μόνο στην πόλη της Κατερίνης. Το Επιμελητήριο ορθά κατά την άποψή μας σχεδιάζει τεχνική σχολή όπου κεντρικό ρόλο θα πρέπει να έχουν τα σεμινάρια για τους εγκαταστάτες φυσικού αερίου. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι πρέπει να υπάρχει πρωτίστως αντικείμενο εργασίας για τους νέους αυτούς της περιοχής μας. Εξυπακούεται επίσης ότι κεντρικό ενδιαφέρον έχει η μείωση του ενεργειακού κόστους το οποίο μπορεί να κρατήσει και να ενδυναμώσει τον δευτερογενή τομέα παραγωγής ο οποίος στην Πιερία έχει πέσει κάτω από το 10% του ΑΕΠ.


ΣΤ) ΑΕΠΙ
Πάγιο αίτημα των επιχειρηματιών το οποίο πολλές φορές αναδείξαμε με υπομνήματα και εισηγήσεις προς τους αρμόδιους φορείς ως Επιμελητήριο, είναι η παράλογη, αυθαίρετη και καταχρηστική λειτουργία των εταιρειών πνευματικών δικαιωμάτων (ΑΕΠΙ). Πρέπει επιτέλους να σταματήσουν οι υπέρογκες αμοιβές, οι παράλογες και καταχρηστικές ενέργειες των εταιρειών αυτών που δρουν σ’ ένα πλαίσιο ειδικών προνομίων. Ως αποτέλεσμα, πολλοί μικροί επαγγελματίες ιδιοκτήτες χώρων εστίασης αλλά και ξενοδοχεία οδηγούνται σε αδιέξοδα και εν πολλαίς των περιπτώσεων σε λουκέτο. Ζητάμε την άμεση παρέμβασή σας ώστε να υπάρξει μια νομοθετική πρωτοβουλία για την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου διαχείρισης των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων των δημιουργών, μέσα από την οποία θα καθοριστούν αμοιβές σε λογικά πλαίσια ως αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης με τους επαγγελματίες και κυρίως εναρμονιζόμενες με τις σημερινές δυσχερείς συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.






Το Επιμελητήριο έχει κατά καιρούς αναδείξει πάρα πολλά ζητήματα υποδομών και κατέθεσε ένα σύνολο χρήσιμων προτάσεων που θα βοηθήσουν σίγουρα την ανταγωνιστικότητα της Πιερίας και τη μείωση της ανεργίας. Αναλυτικά σας παραθέτουμε ορισμένα μέτρα (όχι όλα τα μέτρα δράσεων) από τις δέσμες ενεργειών που συναποφασίσαμε στο αναπτυξιακό συνέδριο. Στο παρακάτω προσάρτημα του παρόντος κειμένου θα βρείτε ανάλυση των προτάσεων τις οποίες εκτιμούμε ότι είναι εφικτό να υλοποιηθούν άμεσα. Το ακόλουθο σχήμα στο οποίο καταλήξαμε είναι βέβαιο ότι σας περιλαμβάνει καθώς καλείστε να παίξετε κεντρικό ρόλο :


Είμαι βέβαιος για την καλή και εποικοδομητική μεταξύ μας συνεργασία.
Σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου σας εύχεται επιτυχημένη κοινοβουλευτική θητεία.


Με εκτίμηση,


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΗΛΙΑΣ ΧΑΤΖΗΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ


Μέλος Διοικούσας Επιτροπής της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος –
Υπεύθυνος της ΚΕΕΕ για την πάταξη του παρεμπορίου στην Ελλάδα
ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑ


ΔΕΣΜΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ
(από το Αναπτυξιακό Συνέδριο Πιερίας)




1η Δέσμη : ΥΠΟΔΟΜΕΣ


ΜΕΤΡΟ 1.1
ΠΡΟΜΕΛΕΤΗ για τη ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ CARGO στην ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Αλεξάνδρειας, φαίνεται να πληροί τους όρους εγγύτητας στις αγροτικές καλλιέργειες και σύνδεσης με οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες. Η θέση του αεροδρομίου που κατασκεύασαν οι Γερμανοί κατά την κατοχή είναι ιδανική. Η ευρύτερη περιοχή θα ευεργετηθεί τα μέγιστα από την λειτουργία ενός αεροδρομίου για μεταφορές CARGO στην Αλεξάνδρεια. Θεωρούμε κατά συνέπεια ότι τα Επιμελητήρια και οι τοπικοί άρχοντες των όμορων νομών θα πρέπει να συνεργαστούν για την προώθηση αυτής της ιδέας αλλά και επένδυσης. Το ταξίδι για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι μεγάλο. Όμως, όπως και με όλα τα ταξίδια, το ταξίδι αυτό θα πρέπει να ξεκινήσει με ένα πρώτο βήμα. Απαιτείται να διερευνηθεί η δυνατότητα βιωσιμότητας μιας τέτοιας επένδυσης που θα στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο σε διακίνηση εμπορευμάτων.


ΜΕΤΡΟ 1.2
ΩΡΙΜΑΝΣΗ (ΜΕΛΕΤΗ) για τη ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ στη ΠΙΕΡΙΑ
Η χρηματοδότηση της μελέτης μπορεί να ενταχθεί στο νέο ΣΕΣ ενώ το κόστος των έργων υποδομής θα μπορούσε να ενταχθεί στο καινούργιο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Εναλλακτικά θα μπορούσαν να αναζητηθούν ιδιωτικά κεφάλαια το οποία θα αναλάμβαναν την εκτέλεση του έργου έναντι κάποιας σύμβασης παραχώρησης της εκμετάλλευσης.


ΜΕΤΡΟ 1.3
ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ
Μελέτη για τον Εμπορευματικό Σταθμό έχει πραγματοποιηθεί για λογαριασμό και του Επιμελητηρίου Πιερίας από τη Νομαρχία εδώ και αρκετά έτη και κατά συνέπεια το έργο διαθέτει ένα ικανό βαθμό ωριμότητας. Έγιναν και οι απαραίτητες επικαιροποιήσεις από το Επιμελητήριο Πιερίας. Προτείνεται η δημιουργία και εγκατάσταση ενός σύγχρονου Εμπορευματικού Σταθμού στην περιοχή Μεθώνης - Μακρυγιάλου Πιερίας που θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης ή την όποια προσπάθεια γίνεται για την αξιοποίηση του στρατοπέδου Γκόνου-Γιώτα στην περιοχή του τ. Δήμου Εχεδώρου Θεσσαλονίκης.


ΜΕΤΡΟ 1.4
ΕΝΤΑΞΕΙΣ ΩΡΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ σε καθεστώς χρηματοδότησης
Να εξεταστεί η δυνατότητα υλοποίησης σημαντικών έργων όπως η ολοκλήρωση της Παραλιακής Οδού και αποχετευτικών έργων πολλών οικισμών καθώς και η δημιουργία Βιομηχανικής Περιοχής στο Αιγίνιο Πιερίας.


ΜΕΤΡΟ 1.5
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΤΟ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΑΤΟΧΩΡΙΟΥ
Να ολοκληρωθούν οι υποδομές σε επίπεδο έργου που αφορούν το παρκινγκ, τη σήμανση και την πληροφόρηση των επισκεπτών. Να ολοκληρωθούν οι υποδομές στο Χιονοδρομικό Κέντρο και να δρομολογηθεί λεωφορείο το οποίο θα εκτελεί συγκεκριμένα δρομολόγια σε καθημερινή βάση.


2η Δέσμη : ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ


ΜΕΤΡΟ 2.1
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΓΡΑΦΕΙΟΥ «Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης»
Η Πιερία πρέπει να αξιοποιήσει τα κοινωνικά δίκτυα για την προβολή της και για την προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών της. Να δημιουργηθεί ειδική ομάδα διαχείρισης των «Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης» η οποία θα αναλάβει και το ρόλο του συντονιστή μεταξύ του συνόλου των εμπλεκόμενων φορέων. Το γραφείο θα στελεχωθεί από προσωπικό που θα είναι ταγμένο για την διεκπεραίωση μόνο αυτού του έργου και θα ενεργεί καθημερινά με γνώμονα το κοινό συμφέρον. Ο προγραμματισμός δράσης αυτού του γραφείου θα προκύπτει μετά από διαβούλευση και στο πλαίσιο συλλογικών κατευθύνσεων και οδηγιών.


ΜΕΤΡΟ 2.2
ΜΕΛΕΤΗ για την ΑΝΑΠΤΥΞΗ του ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ τουρισμού (Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού και Ολοκληρωμένα Τουριστικά Πακέτα για την αντιμετώπιση της χρονικά ανισσόροπης κατανομής του Τουριστικού αποτελέσματος)
Να δημιουργηθούν ολοκληρωμένα πακέτα εναλλακτικών προορισμών, «με ονοματεπώνυμο και συγκεκριμένο περιεχόμενο», που να αντιστοιχούν στις διαφορετικές και διακριτές μεταξύ τους μορφές τουρισμού, που μπορεί να αναπτύξει η περιοχή μας. Στόχος να μην πουλάμε τουρισμό, αλλά «εντυπώσεις ολοκληρωμένες, μοναδικές και αλησμόνητες».
Ενδεικτικά πακέτα ανά μορφή τουρισμού θα μπορούσαν να είναι τα κάτωθι :
Αρχαιολογικός
Φυσιολατρικός, περιηγητικός και ορειβατικός
Θρησκευτικός
Θα μπορούσε να γίνει σχεδίαση στη λογική του «προπληρωμένου πακέτου» το οποίο θα περιέχει: Εξειδικευμένο συνοδό-ξεναγό, ενημερωτικά έντυπα σε τέσσερις γλώσσες, αναμνηστικά, ελαφρά διατροφή στη φύση, ειδική φροντίδα και απασχόληση για τα παιδιά κ.ά. Επίσης, τα εν λόγω πακέτα (διάρκειας 3-4 ωρών) θα πρέπει να προωθούνται και κατά τους θερινούς μήνες από τα παραλιακά ξενοδοχεία, σε ειδικές τιμές, ως άλλη μια προσφορά προς τους πελάτες τους, που θα προσθέσει αξία στο σύνολο των υπηρεσιών που προσφέρουνε. Παράλληλα είναι σκόπιμο να :
α. Προκύψουν συνεργασίες με μεγάλους τουριστικούς πράκτορες που εξειδικεύονται στις αγορές στόχους (Ρωσία, Κίνα, Γερμανία, Τουρκία, ορθόδοξες χώρες κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης κ.ά.).
β. Διαμορφωθεί ένα ετήσιο πρόγραμμα φιλοξενίας και παρουσίασης των πακέτων αυτών σε δημοσιογράφους και διαμορφωτές γνώμης διεθνών τουριστικών μέσων έντυπης και ηλεκτρονικής ενημέρωσης.
Η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του ζητήματος θα πρέπει να έχει ως σημείο αναφοράς την πραγματοποίηση μιας Μελέτης για την Ανάπτυξη του Εναλλακτικού Τουρισμού. Η μελέτη αυτή μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το αναθεωρημένο Π.Ε.Π , από το νέο πλαίσιο στήριξης ή ακόμη και από την Περιφέρεια ή το Υπουργείο Ανάπτυξης.


ΜΕΤΡΟ 2.3
Επιμόρφωση - Συνεχιζόμενη Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού
Η δημιουργία του Brand κτίζεται από κάτω προς τα πάνω και επομένως πρέπει να ξεκινήσει από τους εμπλεκόμενους στην πρώτη γραμμή της τουριστικής δραστηριότητας και να τελειώσει με όλους αυτούς που άμεσα ή έμμεσα ευεργετούνται ή εμπλέκονται με τον τουρισμό. Όσοι επιχειρούν στον Τουριστικό τομέα (επιχειρηματίες), τα στελέχη αυτών των επιχειρήσεων, οι προμηθευτές τους, οι δυνητικοί επιχειρηματίες και τα εν δυνάμει στελέχη, οι απλοί εργαζόμενοι, οι ταξιτζήδες (οι οποίοι οφείλουν να γνωρίζουν πχ βασικά αγγλικά και ιστορία), τα όργανα της τάξεως (τα οποία θα κληθούν να βοηθήσουν τους επισκέπτες), οι γεωργοί (προμηθευτές των τουριστικών μονάδων), το σύνολο του εμπορικού κόσμου (το οποίο θα κληθεί να εξυπηρετήσει την όποια αγοραπωλησία) αλλά και οι φαινομενικά και δυνητικά αδιάφοροι απλοί πολίτες (οι οποίοι μπορεί να κληθούν σε βοήθεια ενημέρωσης/πληροφόρησης από τους επισκέπτες), πρέπει να αποκτήσουν τουριστική παιδεία και κουλτούρα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η καλύτερη διαφήμιση είναι ο ικανοποιημένος πελάτης. Προτείνουμε επομένως την άμεση εκπόνηση ενός μακροχρόνιου προγράμματος συνεχιζόμενης κατάρτισης για:
Επιχειρηματίες και απασχολούμενους στον τουριστικό τομέα
Επιχειρηματίες και απασχολούμενους στον εμπορικό τομέα
Νέους επιχειρηματίες στον αγροτικό και αγροτουριστικό τομέα αλλά και δυνητικούς επιχειρηματίες
Δημόσιους λειτουργούς (υπάλληλοι υπηρεσιών, δήμων, μουσείων, πολιτιστικών κέντρων, αστυνομικών σταθμών)
Κατόχους ταξί, Τουριστικών Γραφείων, Οδηγούς Αστικών Λεωφορείων
Το πρόγραμμα αυτό θα επιδιώξει:
α. Να διαμορφώσει κοινή κουλτούρα φιλοξενίας και εξυπηρέτησης, σε όλους αυτούς που άμεσα ή έμμεσα έρχονται σε επαφή με τους επισκέπτες όλο το χρόνο,
β. Να εφοδιάσει με τις απαραίτητες γνώσεις και τα σύγχρονα εργαλεία οργάνωσης και διοίκησης, κάθε επιχειρηματία και των τριών τομέων και κυρίως τους νέους και τις γυναίκες, με στόχο να προσθέσουμε αξία στα προϊόντα τους.
Το περιεχόμενο των προγραμμάτων αυτών θα πρέπει να εκπονηθεί το αργότερο έως τα τέλη Ιανουαρίου και να ξεκινήσει να υλοποιείται από τον Μάρτιο έως και τα τέλη Μαΐου, ώστε να μη χαθεί η επόμενη χρονιά. Η συνεργασία του Επιμελητηρίου με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και το Τμήμα του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο νομό μας, μπορεί να αξιοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση.


ΜΕΤΡΟ 2.4
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ και ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΕΞΟΧΙΚΩΝ και ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ για ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ
Δεν έχουν συντελεστεί έως τώρα οργανωμένες και αποτελεσματικές κινήσεις προς τη κατεύθυνση της δημιουργίας οργανωμένων πρότυπων βιοκλιματικών οικισμών που να απευθύνονται σε αλλοδαπούς αγοραστές. Η αναμενόμενη προστιθέμενη αξία από δράσεις αυτού του σκοπού είναι μεγάλη και πολλαπλασιαστικού χαρακτήρα. Ήτοι, η κατασκευή πρότυπων κατοικιών για αλλοδαπούς εξασφαλίζει διασπορά εισοδημάτων σε πολλά και διαφορετικά επαγγέλματα, αυξάνει τα έσοδα για τους Δήμους και το Κράτος και δημιουργεί ανάπτυξη χωρίς κρατικές επιχορηγήσεις. Επιπρόσθετα, οι αλλοδαποί κάτοικοι θα είναι μόνιμοι πρεσβευτές των περιοχών μας στο εξωτερικό, θα αποτελέσουν το παράδειγμα για πολύ περισσότερους κατοίκους αυτών των χωρών, μέσω αυτών θα δημιουργηθούν προσβάσεις για την ανάπτυξη εμπορικών σχέσεων και τη διάθεση αγροτικών προϊόντων ενώ η κουλτούρα και οι καθημερινές πρακτικές τους θα αποτελέσουν ένα μόνιμο υπόδειγμα συμπεριφοράς στην υπηρεσία του Δημόσιου Συμφέροντος. Για να πετύχει μια τέτοια προσπάθεια απαιτούνται γρήγορες, τολμηρές και συντονισμένες ενέργειες από όλους. Ειδικότερα, απαιτείται συστηματική προβολή για παράδειγμα της Πιερίας ως ιδανικού τόπου αγοράς κατοικίας (αυτό μπορεί να επιτευχθεί και μέσα από τη συνεργασία των Επιμελητηρίων, των Τεχνικών Επιμελητηρίων, της Περιφέρειας και των Δήμων). Πρέπει λοιπόν να οργανωθεί ένα Κέντρο Υποδοχής Υποψήφιων Αγοραστών & Προσέλκυσης Επενδύσεων, ώστε αυτοί να έρχονται σε επαφή πρώτα με σοβαρούς εκπροσώπους Δικηγορικού Συλλόγου - Συμβολαιογράφων - Επιμελητηρίου - ΤΕΕ και να έχουν πληροφόρηση για νομικά, φοροτεχνικά και πολεοδομικά θέματα και μετά να απευθύνονται σε κατασκευαστές ή μεσίτες.


ΜΕΤΡΟ 2.5
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ με ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Το Επιμελητήριο Πιερίας έχει χρηματοδοτήσει μελέτη της ICAP για την σκοπιμότητα και βιωσιμότητα της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης της Πιερίας με τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική και τις Βόρειες Σποράδες. Η προσπάθεια ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κατερίνης - Θεσσαλονίκης διαθέτει πλούσια ιστορία από παρεμβάσεις, προσωπικές επαφές, και υποσχέσεις χωρίς παρόλα αυτά κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Οι προσπάθειες θα πρέπει να επαναδρομολογηθούν και να συντονισθούν. Να ορισθεί ολιγομελής ομάδα διερεύνησης του ζητήματος η οποία, εάν και εφόσον κριθεί αναγκαίο, να αναλάβει και την άτυπη διοίκηση των προσπαθειών επίλυσής του.


3η Δέσμη : Πολιτισμός - Ανάδειξη των μοναδικών πόρων


ΜΕΤΡΟ 3.1
Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Λιτόχωρο
Προς την κατεύθυνση της αξιοποίησης του brand name [Όλυμπος] θα συντελέσει και η δημιουργία Μουσείου Φυσικής Ιστορίας στο Λιτόχωρο. Η υπάρχουσα μελέτη που εκπονήθηκε από το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και οι εγκαταστάσεις που σήμερα φιλοξενούν τον φορέα διαχείρισης και αξιοποίησης του Ολύμπου, αποτελούν ένα καλό ξεκίνημα που δεν πρέπει να πάει χαμένο. Θεωρούμε ότι το έργο, αν ανατεθεί με ευέλικτες διαδικασίες στους ειδικούς, π.χ. στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και αφεθεί να λειτουργήσει με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, θα αποτελέσει πόλο έλξης εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών κάθε χρόνο από την Ελλάδα και το εξωτερικό και θα προσθέσει μεγάλη αξία στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Πιερίας και της Κεντρικής Μακεδονίας.


ΜΕΤΡΟ 3.2
Δημιουργία ενός πρότυπου διαδραστικού μουσείου στο Δίον
Ο αρχαιολογικός χώρος του Δίου και της Πύδνας, μαζί με την Βεργίνα και την Πέλλα, αποτελούν ένα εξαιρετικό τρίγωνο αρχαίου πολιτισμού, που όμως δεν έχει την επισκεψιμότητα που του αξίζει. Στην εποχή των νέων τεχνολογιών που εκμηδενίζουν τις αποστάσεις στο χώρο και στο χρόνο, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε όλα τα σύγχρονα μέσα για να αναδείξουμε το χώρο και τα ευρήματα του και να προσελκύσουμε εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες που διδάσκονται και γνωρίζουν την ιστορία των Μακεδόνων. Και εδώ πρέπει να αναζητηθούν οι ειδικοί και δοκιμασμένοι, που έχουν να επιδείξουν εξαιρετικό έργο και υψηλή αποτελεσματικότητα. Προτείνουμε να ανατεθεί με ευέλικτες διαδικασίες σε κάποιο από τα ελληνικά ιδρύματα ιδιωτικού δικαίου, όπως το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού του ευεργέτη Εφραίμογλου, τόσο η εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου ίδρυσης και λειτουργίας ενός σύγχρονου μουσείου- κέντρου εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας, καθώς και η υλοποίηση του. Στόχος η δημιουργία ενός πρότυπου κέντρου, που συνδυάζοντας όλα τα σύγχρονα μέσα τεχνολογίας θα εκπαιδεύει και θα ψυχαγωγεί με διαδραστικά μέσα και βιωματικές μεθόδους Έλληνες και ξένους επισκέπτες, καθώς και περίπου 1000 σχολεία κάθε χρόνο. Στην ίδια λογική θα πρέπει να κινηθούμε και για την περίπτωση του Μουσείου του Μακρυγιάλου ή ακόμη και της αρχαίας Πύδνας και του επισκοπικού στις Λουλουδιές Κίτρους.


4η Δέσμη :
Δημιουργία υψηλής προστιθέμενης αξίας στην τοπική αγροτική παραγωγή


ΜΕΤΡΟ 4.1
Δημιουργία ενός καλαθιού τοπικών, επωνύμων, πιστοποιημένων αγροτικών προϊόντων
Δημιουργία ενός καλαθιού τοπικών, επωνύμων, πιστοποιημένων αγροτικών προϊόντων και μεταποιημένων παραδοσιακών τροφίμων, που μεγάλο μέρος τους θα πρέπει να είναι βιολογικά ή με ονομασία προέλευσης (ΠΟΠ) ή με γεωγραφική ένδειξη (ΠΓΕ). Τα προϊόντα αυτά θα αποτελέσουν τον αρχικό πυρήνα εξαγωγής προϊόντων, υπό την αιγίδα ‘κοινής επωνυμίας’ στις αγορές της υπόλοιπης χώρας και σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού. Η πρόσφατη απόφαση της Ε.Ε., που αναγνωρίζει ως διαφοροποιημένα τα ‘προϊόντα ορεινής γεωργίας’, αποτελεί μοναδική ευκαιρία για τους καλλιεργητές των περιοχών μας, που δεν πρέπει να πάει χαμένη. Το παραπάνω εγχείρημα για να επιτύχει απαιτεί την εξειδίκευση, την εμπειρία και την ευελιξία ενός ιδιωτικού και εξωστρεφούς οργανισμού, ο οποίος θα αμείβεται σύμφωνα με την αποτελεσματικότητα του.
Για το σκοπό αυτό προτείνουμε την προκήρυξη διαγωνισμού, ώστε ο ανάδοχος πού θα επιλεγεί :
α. Να φροντίσει για τη δημιουργία του καλαθιού των προϊόντων αυτών
β. Να μεριμνήσει για την συνεχή πιστοποίηση τους - μέσω οργάνωσης πιστοποιημένου εργαστηρίου
γ. Να οργανώσει την τυποποίηση τους με τη συνεργασία ειδικών στον τομέα του σχεδιασμού και της τυποποίησης προϊόντων
δ. Να διασφαλίσει την αποτελεσματική προώθηση τους στο εσωτερικό της χώρας και στις αγορές του εξωτερικού (π.χ. εκθέσεις).


ΜΕΤΡΟ 4.2
Νέες Καλλιέργειες - Νέοι Αγρότες
Η δενδροκομία κυρίως μικρών φρούτων, η λαχανοκομία, η ανθοκομία, τα βότανα και τα αρωματικά φυτά είναι καλλιέργειες, που εφόσον συνδυαστούν με καλή οργάνωση (ομάδες παραγωγών), καθετοποίηση και τυποποίηση, καθώς και σύγχρονες μεθόδους μάρκετινγκ, μπορούν να οδηγήσουν σε υψηλή προστιθέμενη αξία και καλές αποδόσεις για τους αγρότες. Ειδικότερα ως προς τα αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά, που αποτελούν ιδανική λύση για την αξιοποίηση πτωχών και εγκαταλελειμμένων εκτάσεων, κυρίως σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές, θα μπορούσαν να αποτελέσουν ιδανική καλλιέργεια πχ της ορεινής Πιερίας, με απαράμιλλο συγκριτικό πλεονέκτημα τις βιοκλιματικές συνθήκες αλλά και την παγκοσμίως γνωστή ονομασία γεωγραφικής ένδειξης (Όλυμπος, Πιέρια).
Προτείνουμε να διερευνηθεί από τους Δήμους η δυνατότητα μακροχρόνιας ενοικίασης αναξιοποίητων δημοτικών και άλλων εκτάσεων του νομού μας, σε όσους θέλουν να ασχοληθούν με την αγροτική παραγωγή, οι οποίοι θα υποχρεούνται να συμμετέχουν σε ομάδες παραγωγών και να καλλιεργούν συγκεκριμένα αγροτικά προϊόντα, βάσει προτύπων και οδηγιών και υπό συνεχή ποιοτικό έλεγχο.
Οι Δήμοι και οι Οργανισμοί εγγείων βελτιώσεων, θα πρέπει να μεριμνήσουν για τα αναγκαία αρδευτικά έργα και για την αγροτική οδοποιία. Οι παραπάνω καλλιέργειες, εφόσον οργανωθούν με σύγχρονο εξοπλισμό και καινοτόμες αντιλήψεις, μπορούν να αποτελέσουν χώρους αγροτουριστικού ενδιαφέροντος και εκπαιδευτικών επισκέψεων από σχολεία και πανεπιστήμια.


ΜΕΤΡΟ 4.3
Διερεύνηση της δυνατότητας οργάνωσης και λειτουργίας μόνιμων αγορών αγροτικών προϊόντων (Farmer’s Markets)
Θα πρέπει να διερευνηθεί η δυνατότητα οργάνωσης και λειτουργίας τριών μόνιμων αγορών αγροτικών προϊόντων (Farmer’s Markets) επί παραδείγματι στους τρεις δήμους της Πιερίας. Η μελέτη θα μπορούσε να προκηρυχθεί από την Πιερική Αναπτυξιακή, ενταγμένη σε κάποιο από τα προγράμματα όπως το Leader και να υποδείξει τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος, σε όλους ή σε κάποιους από τους παραπάνω δήμους.

5η Δέσμη :
Συντονισμός και Υλοποίηση των Μέτρων

Είναι γεγονός ότι πάντα υπήρχαν πολλές και καλές ιδέες, που ορισμένες φορές συνοδεύονταν και από αξιόλογες μελέτες για το τι πρέπει να γίνει πχ για την Πιερία και την Κεντρική Μακεδονία.
Άλλο όμως οι ιδέες και οι προτάσεις και άλλο η εφαρμογή και η υλοποίηση τους. Tις περισσότερες φορές, η αιτία της μη εφαρμογής ήταν η πολυφωνία μεταξύ των δεκάδων τοπικών φορέων και η έλλειψη τεχνοκρατικής αντίληψης. Σήμερα που οι οικονομικοί πόροι είναι περιορισμένοι και οι συγχωνεύσεις των ΟΤΑ έχουν δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα, μας δίδεται η ευκαιρία να προσεγγίσουμε με άλλη νοοτροπία την ανάπτυξη της περιοχής μας. Πιστεύουμε ότι πρέπει να στηριχτούμε τοπικά και περιφερειακά πάνω σε ένα μοντέλο συντονισμού και οργάνωσης το οποίο ονομάζουμε : «Το μοντέλο των 7 Σίγμα» (απεικονίζεται στο σχήμα του παραπάνω κυρίως κειμένου). Οι δράσεις θα πρέπει να επιδιώκονται με επιμονή και διάρκεια στο χρόνο, χωρίς μικροψυχίες, αναβολές, ή υπαναχωρήσεις, όταν τα πρόσωπα αλλάζουν. Πρέπει όλοι να βάλουμε το «εμείς» πάνω από το «εγώ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου