Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Σε λειτουργία τα πλευρικού διοδία στη Λεπτοκαρυά

Η λειτουργία και του δεύτερου πλευρικού σταθμού διοδίων στη Λεπτοκαρυά, που βρίσκεται στην έξοδο του αυτοκινητόδρομου προς Αθήνα, είναι πλέον γεγονός αφού ξεκίνησε τη λειτουργία του στις, 8 Δεκεμβρίου, στις 12 το μεσημέρι.

Η αντίδραση σ’ αυτή την εξέλιξη ήταν η κατάθεση ενός...
ομόφωνου ψηφίσματος στην παραχωρησιούχο εταιρεία, Αυτοκινητόδρομος ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ, από την δημοτική διαπαραταξιακή επιτροπή που επανασυστήθηκε για το σκοπό αυτό.

Ο Δήμαρχος Δίου – Ολύμπου Κώστας Δημόπουλος καταθέτει στις «Ε» την άποψη ότι «τα διόδια θα έπρεπε να επιβληθούν με την προϋπόθεση ότι υπάρχει η εναλλακτική λύση ενός ασφαλούς και επαρκούς παράπλευρου οδικού δικτύου και εφόσον ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο της σήραγγας των Τεμπών. Είναι παράλογο οι δημότες από τους Πόρους, τον Πλαταμώνα και Παντελεήμονα να πληρώνουν διόδια μέσα στα όρια του δήμου τους για να κινηθούν και μάλιστα να πρέπει να οδηγούν σε ένα δίκτυο που κρύβει παγίδες. Επίσης, είμαι υπέρ της μείωσης των τιμών των διοδίων».

Νίκος Λάππας, Κατερίνα Κουρίτα, Σοφία Νούλα, Άρης Ρεμπατσιός, Νίκος Λαπάτσης, Ελένη Σαλιώρα, Γιώργος Ζτάνης, Χρήστος Κατσιούλας (Πρόεδρος Λεπτοκαρυάς) και Διονύσης Αγοραστός (Πρόεδρος Παντελεήμονα) επέδωσαν τη Δευτέρα το ψήφισμα ζητώντας:

Από την Πολιτεία και την παραχωρησιούχο εταιρεία να προχωρήσουν άμεσα στον βαθμό που τους αναλογεί, στην ολοκλήρωση του ασφαλούς εναλλακτικού παράπλευρου οδικού δικτύου.

μέχρι να ολοκληρωθεί το παραπάνω, την αναστολή λειτουργίας των παραπλεύρων διοδίων, ευνοϊκές ρυθμίσεις για τη διέλευση των μόνιμων κατοίκων και σταθερών επισκεπτών του Δήμου Δίου – Ολύμπου από όλα τα διόδια που λειτουργούν εντός των ορίων του Δήμου μας.

να ανοίξει άμεσα η είσοδος / έξοδος στο ύψος της Σκοτίνας».

«Η Πιερία έχει περιχαρακωθεί από διόδια. Ειδικά ο δήμος μας που είναι και ο πιο τουριστικός, δέχεται ένα ακόμη πλήγμα με τα νέα πλευρικά διόδια στην είσοδο της Λεπτοκαρυάς που κλείνεται πλέον από παντού. Κι όλα αυτά χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ούτε κατ’ ελάχιστον το παράπλευρο οδικό δίκτυο. Ξέρουμε πως έπεται και συνέχεια. Αν δεν αντιδράσουμε, σύντομα θα ξεφυτρώσουν πλευρικά διόδια σε κάθε κόμβο του δήμου μας. Σήμερα η διαπαραταξιακή επιτροπή επέδωσε ομόφωνο ψήφισμα διαμαρτυρίας του ΔΣ προς την Αιγαίον και προειδοποιήσαμε για κλιμάκωση στο προσεχές μέλλον. Τις αμέσως επόμενες ημέρες, η επιτροπή θα απευθυνθεί προς τους φορείς και τους πολίτες της Νότιας Πιερίας και θα τους καλέσει να αντιδράσουν στις εξελίξεις αυτές», δηλώνει στις«Ε» ο Αναπληρωτής Δημάρχου Δίου – Ολύμπου Νίκος Λάππας.



Τι απαντά η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ

«Έχουμε μια σύμβαση που προβλέπει να γίνουν τα διόδια και είμαστε υποχρεωμένοι έναντι των δανειστών και του δημοσίου να τα λειτουργήσουμε. Αν κάποιος θέλει να αλλάξει κάτι να απευθυνθεί στο δημόσιο, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, δεν μπορούμε μονομερώς να αποφασίσουμε», απαντά στις «Ε» η Ειρήνη Ζαβρίδου, υπεύθυνη του γραφείου τύπου της εταιρείας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ.

- Η κοινή λογική δεν ορίζει, πρωτίστως, να λειτουργήσει ένα ασφαλές παράπλευρο οδικό δίκτυο;
- Ε.Ζ.: Δεν είναι θέμα αν είναι λογικό ή όχι, εμείς δεν έχουμε καμία σχέση. Δεν εμπίπτει στη δική μας σύμβαση. Αυτά τα διόδια κατασκευάστηκαν από το 2011 και πλέον είναι σε θέση να λειτουργήσουν.
- Δεν θα έπρεπε να υπάρχει κάποια συνεννόηση με το δημόσιο προκειμένου να μην επιβληθούν διόδια πριν από την ολοκλήρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου;
- Ε.Ζ.: Το δημόσιο μας έδωσε εντολή με τη σύμβαση αυτή. Είναι συγκεκριμένο το θέμα. Δεν μπορούμε εμείς να ελέγξουμε το δημόσιο.
- Δεν αρκεί στα όρια μιας Περιφερειακής Ενότητας η λειτουργία δύο μετωπικών σταθμών διοδίων;
- Ε.Ζ.: Τα διόδια τα πλευρικά σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου που είναι στην ευθύνη της Αιγαίου επιβάλλονται για να μη γίνεται δυνατή η αποφυγή των μετωπικών διοδίων. Άκουσα σήμερα (σ.σ. χθες Δευτέρα) σ’ ένα ραδιόφωνο της Πιερίας κάποιος από την περιοχή να καταθέτει την άποψη ότι με την επιβολή των πλευρικών διοδίων θα αυξηθεί η κίνηση μέσα στο χωριό και στον παράπλευρο δρόμο. Μας πως είναι δυνατόν αυτό; Αφού θα πρέπει να πληρώσει διόδια, είτε μετωπικά είτε πλευρικά, γιατί να μην επιλέξει τη διέλευση από τον αυτοκινητόδρομο;
- Υπάρχει σχεδιασμός για λειτουργία πλευρικών διοδίων και στο Αιγίνιο;
- Ε.Ζ.: Προς το παρόν δεν υπάρχει σχεδιασμός για το Αιγίνιο.
- Πιστεύετε ότι υπάρχει ενδεχόμενο να παγώσει η λειτουργία των δεύτερων πλευρικών διοδίων της Λεπτοκαρυάς και να εισακουστεί το αίτημα των δημοτών;
- Ε.Ζ.: Έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν. Αν γίνει αυτό εμείς σαν παραχώρηση, σαν έργο, θα πρέπει να αποζημιωθούμε από το δημόσιο. Φυσικά, το δημόσιο θα εισπράξει αυτά τα χρήματα και πάλι από εμάς, μέσω φόρων.
- Θα δοθεί στην κυκλοφορία το έργο της σήραγγας το 2015, όπως έχει αναγγελθεί;
- Ε.Ζ.: Αν όλα πάνε καλά, το συνολικό έργο της σήραγγας θα παραδοθεί στις αρχές του 2016. Υπήρχαν κάποια θέματα για αυτό υπάρχει αυτή η καθυστέρηση, όπως με τον ΟΣΕ και τα πολλά αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή του Πλαταμώνα που θα μεταφερθούν στην περιοχή των Λειβήθρων.

Μέχρι νεωτέρας, λοιπόν, βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, οι τιμές των διοδίων τελών στον Πλευρικό Σταθμό Διοδίων Λεπτοκαρυάς διαμορφώνονται ως
εξής: 1,30€ για δίκυκλα – τρίκυκλα, 1,80€ για ΙΧ, 4,40€ και 6,30€ για φορτηγά – λεωφορεία με τέσσερεις άξονες και πάνω από 4 άξονες, αντίστοιχα. Στον εν λόγω Πλευρικό Σταθμό Διοδίων Λεπτοκαρυάς θα λειτουργήσει, όπως και στους υπόλοιπους σταθμούς διοδίων του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, το αυτοματοποιημένο σύστημα συλλογής διοδίων που περιλαμβάνει φωτεινούς σηματοδότες και μπάρες.

Τέλος, όσον αφορά την αντίδραση των κατοίκων είμαι της άποψης ότι πρέπει να είναι δυναμική, σοβαρή και συνολική. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της στήλης, δεν μπορεί κάποιοι να ζητούν την κατάργηση των διοδίων, και την ίδια στιγμή να ζητούν μια θέση εργασίας στην εταιρεία!

olympiobima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου