Η Ιαπωνική εταιρεία σκοπεύει να «λανσάρει» στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου, το Καλοκαίρι του 2015. Η έναρξη των πωλήσεων θα πραγματοποιηθεί στην Ιαπωνία τον επόμενο Απρίλιο, με τιμή γύρω στα 7 εκ. yen ($69.348, 50.000€). Μία πρώτη ιδέα του αυτοκινήτου παρουσιάστηκε επίσημα από...
την Toyota στο Τόκιο.
Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν πρώτα εκεί όπου οι υποδομές στον ανεφοδιασμό με υδρογόνο είναι ανεπτυγμένες. Αν και δεν αναφέρθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες η εταιρεία δρομολογεί συνεργασίες στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. για την δημιουργία εκτενούς δικτύου ανεφοδιασμού.
Η επιλογή μόνο τυχαία δεν είναι αφού η πολιτεία της Καλιφόρνια έχει εκδώσει σχετική ντιρεκτίβα για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων το 1990 (!).
Διακρίνονται οι μπαταρίες και η μία δεξαμενή του υδρογόνου
Η τιμή των 50.000€ είναι υψηλότερη από αυτή που είχε αρχικά ανακοινωθεί από τα στελέχη της Toyota, καθώς οι πρώτες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για μείωση του κόστους παραγωγής σχεδόν στο μισό, στα επίπεδα μεταξύ των 36.717€ ($50.000) και 73.500€ ($100.000). Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία. Η τιμολογιακή πολιτική σε Ευρώπη και Αμερική θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις τυχόν κυβερνητικές επιδοτήσεις κάθε χώρας που πρόκειται να «λανσαριστεί». Στο παρελθόν, οι προβλέψεις αφορούσαν την διάθεση 5 με 10.000 αυτοκινήτων σε ετήσια βάση. Ένας τέτοιος όγκος θα μπορούσε να μειώσει το κόστος παραγωγής των κυψελών καυσίμου κατά 5% συγκριτικά με αυτό που ήταν πριν μία δεκαετία.
Η Toyota «προκρίνει» κυψέλες καυσίμου
έναντι των ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Η Toyota μαζί με την Honda και την Hyundai πρωτοστατούν στην υιοθέτηση των κυψελών καυσίμου. Οι κορεάτες της Hyundai διαθέτουν ήδη για εταιρική χρήση μία υδρογονοκίνητη έκδοση του Tucson, ενώ και η Honda σχεδιάζει αντίστοιχο μοντέλο για το 2015 (βλ. και παλαιότερο άρθρο στο ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ στις 03 Απριλίου 2014). Η τεχνολογία είναι πολλά υποσχόμενη αναφορικά με την μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Συνδυάζεται υδρογόνο και αέρας σε μία χημική διαδικασία που παράγει ηλεκτρισμό, με το αποτέλεσμα να είναι …υδρατμοί. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα όμως παραμένει η περιορισμένη επιλογή ανεφοδιασμού καθώς και το κόστος κατασκευής αντλιών υδρογόνου. Μέχρι το τέλος του 2013 υπήρχαν μόνο δέκα σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου στις Η.Π.Α. σύμφωνα με την λίστα του υπουργείου Ενέργειας. Οι εταιρείες καυσίμων σχεδιάζουν την θεμελίωση αρκετών περισσότερων μέχρι το 2015. Η πολιτεία της Καλιφόρνια πρωτοπορώντας για μία ακόμη φορά, νομοθέτησε την χρηματοδότηση για την κατασκευή τουλάχιστον εκατό σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο μέχρι το 2024.
Το εσωτερικό του FCV. Αρκούντως φουτουριστικό,
αν και ενδέχεται να υπάρξουν κάποιες αλλαγές
στην τελική έκδοση παραγωγής
Η Ιαπωνία κατ’ αντιστοιχία διαθέτει 31 σταθμούς (είτε εν λειτουργία, είτε υπό κατασκευή). Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί για την κατασκευή επιπλέον 100 πρατηρίων μέχρι τον Απρίλιο του 2016, καίτοι το πρόγραμμα δείχνει να καθυστερεί. Το 4θέσιο όχημα έχει αυτονομία 700 χλμ (435 μίλια). Φέρει δύο δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου ενώ βασίζεται σε μία καινούρια πλατφόρμα του Ιάπωνα κατασκευαστή. Σε σχέση με τα αρχικά πρωτότυπα που παρουσίασε η Toyota, οι δεξαμενές, πιο σωστά η πυκνότητα αποθήκευσης είναι βελτιωμένη κατά 20%. Το σύνολο αποδίδει 134 hp (100 KW). Ο τύπος μπαταριών που θα χρησιμοποιεί παραμένει αδιευκρίνιστος. Οι μηχανικοί πάντως σε μία προσπάθεια περαιτέρω μείωσης του κόστους θα συμπεριλάβουν εξαρτήματα από τα υφιστάμενα υβριδικά της εταιρείας. Αυτό ίσως υπονοεί την υιοθέτηση των δοκιμασμένων μπαταριών νικελίου μετάλλου αντί της μετάβασης σε ιόντων λιθίου.
Στην Ιαπωνία και με την κατασκευή ικανού αριθμού πρατηρίων, ευελπιστούν την άμεση αποδοχή καθώς το νησί προσφέρεται για την δημιουργία ενός πυκνού δικτύου που θα εξισορροπήσει το άγχος της αυτονομίας. Η Toyota δίνει προτεραιότητα στις κυψέλες καυσίμου σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα καθώς εκτιμά πως εξυπηρετούν τον μέσο χρήστη καλύτερα σε μία μεγάλη διαδρομή.
Επί του πιεστηρίου:
Σύμφωνα με το Bloomberg το αυτοκίνητο θα ονομάζεται Mirai, η Ιαπωνική λέξη για το μέλλον. Το όνομα θα αποκαλυφθεί λίγο πριν ξεκινήσουν οι πωλήσεις, ωστόσο η Toyota έχει ήδη καταθέσει την εμπορική ονομασία στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. Οι τελευταίες πληροφορίες μιλούν επίσης για αυτονομία 482 χλμ. και «φουλάρισμα» σε μόλις τρία λεπτά. Η Toyota παραμένει ο κυρίαρχος παίχτης στην παγκόσμια αγορά για υβριδικά οχήματα. Σύμφωνα με τους ίδιους, αποτελούν (τα υβριδικά) ένα μεταβατικό στάδιο, μία γέφυρα με μελλοντικές τεχνολογίες συμπεριλαμβανομένου τις κυψέλες καυσίμου.
την Toyota στο Τόκιο.
Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν πρώτα εκεί όπου οι υποδομές στον ανεφοδιασμό με υδρογόνο είναι ανεπτυγμένες. Αν και δεν αναφέρθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες η εταιρεία δρομολογεί συνεργασίες στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. για την δημιουργία εκτενούς δικτύου ανεφοδιασμού.
Η επιλογή μόνο τυχαία δεν είναι αφού η πολιτεία της Καλιφόρνια έχει εκδώσει σχετική ντιρεκτίβα για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων το 1990 (!).
Διακρίνονται οι μπαταρίες και η μία δεξαμενή του υδρογόνου
Η τιμή των 50.000€ είναι υψηλότερη από αυτή που είχε αρχικά ανακοινωθεί από τα στελέχη της Toyota, καθώς οι πρώτες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για μείωση του κόστους παραγωγής σχεδόν στο μισό, στα επίπεδα μεταξύ των 36.717€ ($50.000) και 73.500€ ($100.000). Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία. Η τιμολογιακή πολιτική σε Ευρώπη και Αμερική θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις τυχόν κυβερνητικές επιδοτήσεις κάθε χώρας που πρόκειται να «λανσαριστεί». Στο παρελθόν, οι προβλέψεις αφορούσαν την διάθεση 5 με 10.000 αυτοκινήτων σε ετήσια βάση. Ένας τέτοιος όγκος θα μπορούσε να μειώσει το κόστος παραγωγής των κυψελών καυσίμου κατά 5% συγκριτικά με αυτό που ήταν πριν μία δεκαετία.
Η Toyota «προκρίνει» κυψέλες καυσίμου
έναντι των ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Η Toyota μαζί με την Honda και την Hyundai πρωτοστατούν στην υιοθέτηση των κυψελών καυσίμου. Οι κορεάτες της Hyundai διαθέτουν ήδη για εταιρική χρήση μία υδρογονοκίνητη έκδοση του Tucson, ενώ και η Honda σχεδιάζει αντίστοιχο μοντέλο για το 2015 (βλ. και παλαιότερο άρθρο στο ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ στις 03 Απριλίου 2014). Η τεχνολογία είναι πολλά υποσχόμενη αναφορικά με την μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Συνδυάζεται υδρογόνο και αέρας σε μία χημική διαδικασία που παράγει ηλεκτρισμό, με το αποτέλεσμα να είναι …υδρατμοί. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα όμως παραμένει η περιορισμένη επιλογή ανεφοδιασμού καθώς και το κόστος κατασκευής αντλιών υδρογόνου. Μέχρι το τέλος του 2013 υπήρχαν μόνο δέκα σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου στις Η.Π.Α. σύμφωνα με την λίστα του υπουργείου Ενέργειας. Οι εταιρείες καυσίμων σχεδιάζουν την θεμελίωση αρκετών περισσότερων μέχρι το 2015. Η πολιτεία της Καλιφόρνια πρωτοπορώντας για μία ακόμη φορά, νομοθέτησε την χρηματοδότηση για την κατασκευή τουλάχιστον εκατό σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο μέχρι το 2024.
Το εσωτερικό του FCV. Αρκούντως φουτουριστικό,
αν και ενδέχεται να υπάρξουν κάποιες αλλαγές
στην τελική έκδοση παραγωγής
Η Ιαπωνία κατ’ αντιστοιχία διαθέτει 31 σταθμούς (είτε εν λειτουργία, είτε υπό κατασκευή). Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί για την κατασκευή επιπλέον 100 πρατηρίων μέχρι τον Απρίλιο του 2016, καίτοι το πρόγραμμα δείχνει να καθυστερεί. Το 4θέσιο όχημα έχει αυτονομία 700 χλμ (435 μίλια). Φέρει δύο δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου ενώ βασίζεται σε μία καινούρια πλατφόρμα του Ιάπωνα κατασκευαστή. Σε σχέση με τα αρχικά πρωτότυπα που παρουσίασε η Toyota, οι δεξαμενές, πιο σωστά η πυκνότητα αποθήκευσης είναι βελτιωμένη κατά 20%. Το σύνολο αποδίδει 134 hp (100 KW). Ο τύπος μπαταριών που θα χρησιμοποιεί παραμένει αδιευκρίνιστος. Οι μηχανικοί πάντως σε μία προσπάθεια περαιτέρω μείωσης του κόστους θα συμπεριλάβουν εξαρτήματα από τα υφιστάμενα υβριδικά της εταιρείας. Αυτό ίσως υπονοεί την υιοθέτηση των δοκιμασμένων μπαταριών νικελίου μετάλλου αντί της μετάβασης σε ιόντων λιθίου.
Στην Ιαπωνία και με την κατασκευή ικανού αριθμού πρατηρίων, ευελπιστούν την άμεση αποδοχή καθώς το νησί προσφέρεται για την δημιουργία ενός πυκνού δικτύου που θα εξισορροπήσει το άγχος της αυτονομίας. Η Toyota δίνει προτεραιότητα στις κυψέλες καυσίμου σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα καθώς εκτιμά πως εξυπηρετούν τον μέσο χρήστη καλύτερα σε μία μεγάλη διαδρομή.
Επί του πιεστηρίου:
Σύμφωνα με το Bloomberg το αυτοκίνητο θα ονομάζεται Mirai, η Ιαπωνική λέξη για το μέλλον. Το όνομα θα αποκαλυφθεί λίγο πριν ξεκινήσουν οι πωλήσεις, ωστόσο η Toyota έχει ήδη καταθέσει την εμπορική ονομασία στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. Οι τελευταίες πληροφορίες μιλούν επίσης για αυτονομία 482 χλμ. και «φουλάρισμα» σε μόλις τρία λεπτά. Η Toyota παραμένει ο κυρίαρχος παίχτης στην παγκόσμια αγορά για υβριδικά οχήματα. Σύμφωνα με τους ίδιους, αποτελούν (τα υβριδικά) ένα μεταβατικό στάδιο, μία γέφυρα με μελλοντικές τεχνολογίες συμπεριλαμβανομένου τις κυψέλες καυσίμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου