Σε δεινή θέση βρίσκεται πλέον η πάλαι ποτέ πανίσχυρη Malaysia Airlines μετά τη διπλή τραγωδία με αεροσκάφη της μέσα σε διάστημα μόλις 4 μηνών.
Αρχικά ήταν η πτήση- «φάντασμα» που σόκαρε όλο τον... πλανήτη όταν εξαφανίστηκε μυστηριωδώς με τους 239 επιβάτες της χωρίς μέχρι σήμερα να έχει βρεθεί κανένα ίχνος του.
Και τώρα η κατάρριψη άλλου ένα Boeing-777 της ίδιας εταιρείας στην ανατολική Ουκρανία που παρέσυρε στο θάνατο 298 ανθρώπους.
«Δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα που μπορούν να κάνουν για να σώσουν τους εαυτούς τους», δήλωσε ο Μοχσίν Αζίζ, αναλυτής της αεροπορίας στο Maybank στην Κουάλα Λουμπούρ.
Ακόμη και πριν από την πτήση-μυστήριο ΜΗ370 η κρατική εταιρεία Malaysia Airlines ήταν σε σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Η εξαφάνιση του αεροσκάφους παράλληλα με την ακατανόητη για πολλούς αντίδραση της εταιρείας και της μαλαισιανής κυβέρνησης σημάδεψε βαθιά την άλλοτε περήφανη εθνική αεροπορική.
Ήδη χάνοντας περίπου 1,6 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα, δεν θα υπάρξουν «θαύματα» για τη Malaysia Airlines. Πριν από την τραγωδία της Ουκρανίας, οι αναλυτές υποστήριζαν ότι η αεροπορική εταιρεία δεν θα καταφέρει να επιβιώσει περισσότερο από ένα χρόνο.
Η μετοχή της εταιρείας έπεσε κατακόρυφα 11% την Παρασκευή. Σε αντίθεση με την πτήση 370, της οποίας την βασική ευθύνη για ότι έγινε φέρει η εταιρεία, η δεύτερη τραγωδία μοιάζει πλέον μάλλον με κατάρα. Κανείς ωστόσο, δεν μπορεί να δώσει απαντήσεις στο ερώτημα γιατί η εταιρεία συνέχισε να χρησιμοποιεί τους αεροδιαδρόμους πάνω από την ανατολική Ουκρανία, που είναι η καρδιά μιας βίαιης εξέγερσης ενάντια στο Κίεβο, όταν κάποιες άλλες αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη σταματήσει να τους χρησιμοποιούν για τις πτήσεις τους.
Για τους ταξιδιώτες στην Ασία, οι οποίοι έχουν μια πληθώρα επιλογών, το τελευταίο περιστατικό θα κάνει τον μαλαισιανό αερομεταφορέα ακόμη λιγότερο ελκυστικό. Αν και οι πιο πολλοί υποστηρίζουν ότι το εμπορικό της σήμα θα γίνει πλέον συνώνυμο των χειρότερων φόβων που περιγράφουν τα φυλλάδια των αεροπλάνων.
Η Malaysia Airlines βρίσκεται ήδη στο κόκκινο τα τελευταία τρία χρόνια. Πέρυσι, οι απώλειες της διογκώθηκαν σταε 1.170 εκατομμύρια ρίνγκιτ (363 εκατ. δολ.), σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερο των 433 εκατ. ρίνγκιτ το 2012.
'Ηδη ανταγωνιστές της όπως η Air Asia έχουν επεκταθεί ταχύτατα και τώρα εν μέσω των τραγωδιών «τρίβουν» τα χέρια τους για μια πελατεία που μπορεί να τους έρθει στο «πιάτο» χωρίς εκείνες να χρειάστηκε να κάνουν το παραμικρό εκτός από εκπτώσεις στα εισιτήρια.
Μετά την εξαφάνιση της πτήσης 370, η μεγαλύτερη αντίδραση προήλθε από την Κίνα, που ήταν η πλειοψηφία των επιβατών της πτήσης. Πλέον δεν υπάρχουν ελπίδες για ανάκαμψη στην εν λόγω αγορά ζωτικής σημασίας για την Malaysia.
Αρχικά ήταν η πτήση- «φάντασμα» που σόκαρε όλο τον... πλανήτη όταν εξαφανίστηκε μυστηριωδώς με τους 239 επιβάτες της χωρίς μέχρι σήμερα να έχει βρεθεί κανένα ίχνος του.
Και τώρα η κατάρριψη άλλου ένα Boeing-777 της ίδιας εταιρείας στην ανατολική Ουκρανία που παρέσυρε στο θάνατο 298 ανθρώπους.
«Δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα που μπορούν να κάνουν για να σώσουν τους εαυτούς τους», δήλωσε ο Μοχσίν Αζίζ, αναλυτής της αεροπορίας στο Maybank στην Κουάλα Λουμπούρ.
Ακόμη και πριν από την πτήση-μυστήριο ΜΗ370 η κρατική εταιρεία Malaysia Airlines ήταν σε σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Η εξαφάνιση του αεροσκάφους παράλληλα με την ακατανόητη για πολλούς αντίδραση της εταιρείας και της μαλαισιανής κυβέρνησης σημάδεψε βαθιά την άλλοτε περήφανη εθνική αεροπορική.
Ήδη χάνοντας περίπου 1,6 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα, δεν θα υπάρξουν «θαύματα» για τη Malaysia Airlines. Πριν από την τραγωδία της Ουκρανίας, οι αναλυτές υποστήριζαν ότι η αεροπορική εταιρεία δεν θα καταφέρει να επιβιώσει περισσότερο από ένα χρόνο.
Η μετοχή της εταιρείας έπεσε κατακόρυφα 11% την Παρασκευή. Σε αντίθεση με την πτήση 370, της οποίας την βασική ευθύνη για ότι έγινε φέρει η εταιρεία, η δεύτερη τραγωδία μοιάζει πλέον μάλλον με κατάρα. Κανείς ωστόσο, δεν μπορεί να δώσει απαντήσεις στο ερώτημα γιατί η εταιρεία συνέχισε να χρησιμοποιεί τους αεροδιαδρόμους πάνω από την ανατολική Ουκρανία, που είναι η καρδιά μιας βίαιης εξέγερσης ενάντια στο Κίεβο, όταν κάποιες άλλες αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη σταματήσει να τους χρησιμοποιούν για τις πτήσεις τους.
Για τους ταξιδιώτες στην Ασία, οι οποίοι έχουν μια πληθώρα επιλογών, το τελευταίο περιστατικό θα κάνει τον μαλαισιανό αερομεταφορέα ακόμη λιγότερο ελκυστικό. Αν και οι πιο πολλοί υποστηρίζουν ότι το εμπορικό της σήμα θα γίνει πλέον συνώνυμο των χειρότερων φόβων που περιγράφουν τα φυλλάδια των αεροπλάνων.
Η Malaysia Airlines βρίσκεται ήδη στο κόκκινο τα τελευταία τρία χρόνια. Πέρυσι, οι απώλειες της διογκώθηκαν σταε 1.170 εκατομμύρια ρίνγκιτ (363 εκατ. δολ.), σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερο των 433 εκατ. ρίνγκιτ το 2012.
'Ηδη ανταγωνιστές της όπως η Air Asia έχουν επεκταθεί ταχύτατα και τώρα εν μέσω των τραγωδιών «τρίβουν» τα χέρια τους για μια πελατεία που μπορεί να τους έρθει στο «πιάτο» χωρίς εκείνες να χρειάστηκε να κάνουν το παραμικρό εκτός από εκπτώσεις στα εισιτήρια.
Μετά την εξαφάνιση της πτήσης 370, η μεγαλύτερη αντίδραση προήλθε από την Κίνα, που ήταν η πλειοψηφία των επιβατών της πτήσης. Πλέον δεν υπάρχουν ελπίδες για ανάκαμψη στην εν λόγω αγορά ζωτικής σημασίας για την Malaysia.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου