Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

800 πακέτα τηλεφωνίας από μόλις 8 επιχειρήσεις για κάθε Έλληνα

Πανδαισία προσφορών δέχεται ο Έλληνας καταναλωτής όσον αφορά το πακέτο τηλεφωνίας που πρέπει να διαλέξει καθώς βρίσκεται αντιμέτωπος με συνολικά 800 συνολικά προϊόντα.

Ο ανταγωνισμός αυτός όχι μόνο ωφελεί τον καταναλωτή, αλλά επειδή στην... συγκεκριμένη αγορά έχουν απομείνει μόλις οχτώ επιχειρήσεις, καθίσταται κάτι παραπάνω από σκληρός. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων, αυτήν την στιγμή, τα πιο πολλά πακέτα (περισσότερα από 300) προέρχονται από τον όμιλο ΟΤΕ.

Από αυτά, 78 είναι της μητρικής εταιρείας του ομίλου και 238 της θυγατρικής Cosmote με δραστηριότητες στην κινητή τηλεφωνία. Σχεδόν άλλα 200 πακέτα έχει σχεδιάσει και προσφέρει η Vodafone, πάνω από 100 η Wind Hellas, ενώ τα 100 πλησιάζουν και τα εμπορικά πακέτα της μικρής Cyta. Σημειώνεται ότι στα πακέτα αυτά, δεν περιλαμβάνονται επιμέρους πακέτα διεθνών κλήσεων ή/και χρεώσεων περιαγωγής.

Σύμφωνα με τους γνώστες της αγοράς τηλεπικοινωνιών, η συγκεκριμένη κατάσταση μπορεί κάλλιστα να ονομαστεί ως «υπερπληθώρα πακέτων» τα οποία πάντως είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να εξυπηρετούν όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες, και φυσικά βαλάντια... Μάλιστα στην κατάσταση αυτή έχει συμβάλλει και ο ίδιος ο καταναλωτής ο οποίος πιέζει τις εκάστοτε εταιρείες γαι διευκολύνσεις καθώς πλέον δυσκολεύεται να ξοδέψει.

Αυτό είναι ήδη ορατό στα οικονομικά αποτελέσματα των επιχειρήσεων που γι’ άλλη μια χρονιά, το 2013 υπέστησαν σημαντική μείωση εσόδων. Σύμφωνα με την ΕΕΤ&Τ, το 2013 η ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά υποχώρησε κατά περίπου 9%, κλείνοντας στα 5,4 δισ. ευρώ, από 5,94 δισ. ευρώ το 2012. Εκτιμάται ότι τη μεγαλύτερη υποχώρηση εσόδων υπέστη ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας, παρά την αύξηση του (ονομαστικού) αριθμού των συνδρομητών του κατά περίπου 4%.

Από την πλευρά τους πάντως οι εταιρείες βλέποντας την υποχωρητική τάση και στην προσπάθειά τους να διακρατήσουν τα μερίδια αγοράς, μειώνουν διαρκώς τις χρεώσεις των πελατών τους, προκειμένου να μην τους χάσουν. Είναι ενδεικτικό ότι το μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη (ARPU) στην κινητή τηλεφωνία έχει κατέλθει κάτω από τα 10 ευρώ, όταν πριν από περίπου 10 χρόνια, το ποσό αυτό ήταν τριπλάσιο. Την περίοδο εκείνη περίπου 10 ευρώ ήταν η μέση μηνιαία δαπάνη πελατών της καρτοκινητής τηλεφωνίας, ενώ οι πελάτες συμβολαίου είχαν μέση δαπάνη 50 ευρώ, διαμορφώνοντας το μικτό ARPU στα 30 ευρώ.

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στη σταθερή τηλεφωνία. Η Forthnet η οποία πρόσφατα μπήκε στο στόχαστρο των μεγάλων της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, πουλά πακέτο τριπλών υπηρεσιών (triple play) αντί 30 ευρώ. Το πακέτο περιλαμβάνει υπηρεσίες τηλεφωνίας, πρόσβασης στο Internet και δορυφορικής τηλεόρασης. Η εταιρεία, από τις αρχές του 2013 που ξεκίνησε τη συγκεκριμένη στρατηγική εκτιμάται ότι πρόσθεσε πάνω από 100.000 νέους πελάτες.

Ωστόσο, η ραγδαία αύξηση της πελατείας αποτελεί δίκοπο μαχαίρι, καθώς αυτή δημιουργεί υψηλά αρχικά κόστη ενσωμάτωσης και υποστήριξης, εξαντλώντας τη ρευστότητα όπου δεν υπάρχει. Αυτή επανέρχεται σταδιακά στο μέλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου