Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

Τα τσουρέκια της μαστόρισσας

Στο σπίτι από μικρή μέτραγα τις μέρες που θα ερχόταν η κατάλληλη γιορτή να ζυμώσει η μάνα μου τσουρέκια.

Απ' τη λαχτάρα μου να τα γευτώ μπερδευόμουν και όταν με ρωτούσαν τι τούρτα θέλω για τα γενέθλια μου, εγώ απαντούσα τσουρέκι!

Και στη γιορτή μου το ίδιο συνέβαινε. Ίσως επειδή και τα ....
δύο είναι πολύ κοντά στις κλασικές γιορτές των τσουρεκιών.

Την ημέρα του ζυμώματος ακύρωνα τα πάντα και μπάστακας δίπλα στη μάνα μου, δοκίμαζα τα εξαιρετικά υλικά σε όλες τις φάσεις τους μέχρι να ψηθούν.
Τα αυγά με τη ζάχαρη, μετά με το γάλα και τα μυρωδικά, και τέλος τη ζύμη προ και μετά βουτύρου.




Μόνο την ώρα του φουσκώματος σεβόμουν, αλλά κι αυτό υστερόβουλα, μια και το φούσκωμα ήταν επαναλαμβανόμενη διαδικασία και θα είχα την ευκαιρία να τσιμπολογήσω ξανά και ξανά από την υπέροχη μαστιχωτή ζύμη που έσκαγε τις φουσκάλες της, σαν να μας έλεγε περήφανα "καλά το κάνατε και τούτη τη φορά!".

Δεν θυμάμαι ακριβώς πώς έγινε, ίσως ήθελα να εντυπωσιάσω σε κάποιο γιορτινό τραπέζι, και ζήτησα απ' τη μαστόρισσα του σπιτιού να μου ζυμώσει.
Μου έδωσε μολύβι και χαρτί και τη μαγική της συνταγή, να την αντιγράψω.
"Ξέρεις πώς γίνονται" μου είπε χαμογελαστά και γω άκουσα "μας τα 'κανες τσουρέκια" και αντέγραψα.

Αντιγράψτε και σεις και απολαύστε:

-3/4 ποτηριού νερό χλιαρό
-1 1/2 κιλό αλεύρι
-6 αυγά
-3 φακελάκια μαγιά
-1/2 κουτ. γλυκού αλάτι
-1/2 κιλό ζάχαρη
-3/4 του κουτιου γάλα εβαπορέ καυτό
-1/4 βούτυρο φρέσκο
-1 1/2 κουτ. σούπας αλεσμένο μαχλέπι
-1 1/2 κουτ. σούπας αλεσμένη μαστίχα


Χτυπάω τα ασπράδια, προσθέτω τη ζάχαρη, τους κρόκους, το γάλα, τα μυρωδικά και το αλεύρι που έχω ανακατώσει με τη μαγιά.
Η ζύμη θα κολλάει στα χέρια σας, μην τρομάξετε, γιατί στη συνέχεια της προσθέτετε το λιωμένο βούτυρο λίγο-λίγο να το ρουφήξει όλο.

Τώρα έχετε μια μαστιχωτή ζύμη που μοσχοβολάει.
Φουσκώνει ευκολότερα με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή κουκουλωμένη με μια κουβερτούλα.
Μην ανοίξετε παράθυρα στο χώρο, μέχρι να γίνει η ζύμη σας.

Αφού διπλασιαστει σε όγκο ξαναζυμώνουμε και δίνουμε το σχήμα που θέλουμε.





Τοποθετούμε τα τσουρέκια στα ταψιά, πάνω σε λαδόκολλα και τα βάζουμε στο φούρνο στους 80 βαθμούς, να ξαναφουσκώσουν. Μόλις είναι έτοιμα, αλοίφουμε με ένα χτυπημένο αυγό να γυαλίσουν και ψήνουμε στους 180 για 40 λεπτά περίπου.
Σιγουράκι!





tip: βγάζω το μονόπετρο γιατί μετά από κανένα μήνα όταν πλησιάζω το χέρι μου κοντά στο πρόσωπο, θα μου 'ρχεται μυρωδιά ξινίλας από την κρυμμένη ζύμη κάτω απ' το διαμαντικό!

eyedoll.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου